Noha jövő csütörtökön kellene dönteni róla, értesülések szerint a berlini kormány, a Lufthansa vezetősége, egyes szakszervezetek és a legnagyobb magánbefektető is újratárgyalná a 9 milliárd eurós német állami mentőcsomagot, igaz, eltérő elképzelésekkel. Eközben arról szólnak a hírek, hogy a cég kész eladni, vagy csődbe vinni a Brussels Airlinest, ha nem sikerül megállapodni a belga állammal.
Az elmúlt napok reakcióit az Airliners.de gyűjtötte össze, és ebből szépen kirajzolódik, hogy az érdekeltek teljesen máshogy képzelik el a Lufthansa megmentését, ezek az elképzelések ráadásul egymással itt-ott ellentétesek is.

A héten mi is beszámoltunk róla, hogy a társaság egyik legnagyobb részvényese, Heinz-Hermann Thiele a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak nyilatkozva kritizálta a mentőcsomagot, és annak feltételeit, és nyitva hagyta a kérdést, hogy megszavazza-e azt a jövő csütörtöki közgyűlésen.
A Handelsblatt szerint még e héten újra akarja tárgyalni a megállapodást,
mert nem tetszik a nagyrészvényes vállalkozónak, hogy az állam 20 százalékos részesedést kapna a cégben.
A müncheni illetőségű Thiele ehelyett kompromisszumként közvetett tulajdonszerzést tudna elképzelni.

A Verdi szakszervezet éppen ezzel ellenkező állásponton van, a testület pont hogy nem fél az állami részvételtől.
Németország második legnagyobb érdekképviselete azért tárgyalná újra a megállapodást, hogy a kormánynak nagyobb beleszólása legyen a cég ügyeibe.
Szerintük a kormányzat képviselőinek be kellene ülnie a felügyelő bizottságba is, így a munkahelyek védelméért is erőteljesebben tudnának kiállni.
Frank Werneke, a Verdi vezetője a Funke médiacsoportnak azt mondta, jelentős felelőssége van a munkahelyek megtartásában annak a cégnek, amely állami támogatást kapott, és erre kellene a Lufthansának is törekednie.
A légicégnél működő másik két szakszervezet, a légiutas-kísérőket képviselő UFO, illetve a Vereingung Cockpit (VC) ennél visszafogottabb álláspontot képvisel, előbbi minden részvényest szavazásra buzdít, utóbbi pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a cég csak állami segítséggel kerülhet ki nyertesként a járványból.

A légitársasági csoport igyekezett biztosra menni, és amíg zajlott a német állammal és az unióval a tárgyalás, addig a svájci és osztrák állam lépett. Előbbi 1,4 milliárd eurós hitelgaranciát biztosít a Swissnek, utóbbi pedig 150 millió eurós tőkeemelést hajt végre az Austrian Airlines-ban.
Ez azt is jelenti, hogy a Lufthansa-csoportnak immár jóval kevesebb pénzre lenne szüksége a német államtól, ezért informátorok szerint már a berlini kormány és a cégvezetés is újratárgyalná a nemrég tető alá hozott megállapodást.
Mivel a német állami mentőcsomag feltételei is sokkal kedvezőtlenebbek, mint a svájci, vagy osztrák mentőcsomagé, így elég indokot láthat a vállalat arra, hogy újra asztalhoz üljenek, a német állam pedig azért támogathatja ezt, mert így kevesebb adófizetői pénzt kellene a Lufthansára költeni.
Emellett egyébként állítólag az sem tetszik a német félnek, hogy a bécsi bázist jobban erősítené Ausztria, mint ami a jelenlegi tervek szerint belefér: az osztrákok a frankfurti és müncheni bázis kárára növelnék Schwechat jelentőségét a csoporton belül.
A belga állammal még zajlanak a tárgyalások a csoport tagja, a Brussels Airlines ügyében, de az Aviation24.be belga lapértesülésekre hivatkozva azt írta,
a Lufthansa belengette, hogy eladja, vagy hagyja csődbe menni a belga légitársaságot, ha nem sikerül megállapodni a támogatásról.
