Április közepén teljesítette első kereskedelmi járatát a UTair színeiben az orosz regionális utasszállító, a Szuhoj Superjet 100-as. Az orosz légitársaság az irkutszki bázisú IrAero-tól vesz bérbe néhány példányt a típusból.
A rövid útvonalakon a Superjet lényegesen hatékonyabb más típusoknál – állítja a légitársaság az ATW Online szerint.
Az orosz légitársaság három darab SSJ-100-ast bérel wet-lease alapon, vagyis személyzettel együtt, az irkutszki bázisú IrAero lízingcégtől.
Az SSJ-100-asok 100 utasra székezve üzemelnek, a gépek bázisukról, Moszkva Vnukovo repülőteréről teljesítenek napi három járatot Kazanyba, egyet-egyet pedig Arhangelszk, Nalcsik és Uljanovszk repülőtereire.
Emellett a bérleti szerződés részeként, azok üzemeltetéséért cserébe a UTair marketing és pénzügyi területen is támogatást nyújt az IrAero számára, amely ennek fejében teljes technikai hátteret ad a típus üzemeltetéséhez.
A UTair öt évvel ezelőtt, 2013-ban egyszer már majdnem bérbe vett néhány Superjetet, azonban a cég akkori veszteségei miatt szükségessé vált költségcsökkentési program keretében a vezetőség elvetette a koncepciót.
Arról nincsenek információk, hogy a légitársaság hosszabb távon is tervezi-e az SSJ-100-asok bérbevételét vagy, hogy vásárol-e esetleg az igencsak nehezen fogyó, sokak által gazdaságtalannak tartott típusból.
Készülhet a rövidebb Superjet, már megrendelő is van rá
Mint arról beszámoltunk, a Szuhoj főnöke, Alekszandr Rubcov a szingapúri légiszalonon bejelentette, a gyártó belevág a rövidebb törzsű, hetvenöt utas befogadására alkalmas Superjet fejelesztésébe, egy meg nem nevezett orosz cég megrendelésére, amely száz darabra tart majd igényt belőle.
Emellett kifejlesztettek egy a nyugati típusokon megtalálható winglet-hez hasonló, „sarblet” nevű szárnyvég görbületet, melynek tesztelése hamarosan befejeződik, ezután bármelyik már legyártott gépre felszerelhető lesz, és jelentősen csökkenti majd az üzemanyagfogyasztást.