Szeptember 4-én kivonja flottájából utolsó 26 darab McDonnell Douglas MD-80-as repülőgépét az American Airlines.
Az utolsó MD-80-assal teljesített járat a szeptember 4-én Dallas-Fort Worth és Chicago között AA 80-as járatszámmal közlekedő lesz.
Az MD-80-asokat a szeptember 3-ra és 4-re tervezett utolsó kereskedelmi járataik után Új-Mexikóba, a roswelli reptérre repüli majd át a légitársaság.
Az American Airlines a 80-as évek eleje óta üzemelteti a Super80-asnak is hívott, a kora és külső/belső zajszintje ellenére az utasok és a személyzet körében is közkedvelt típust.
Az MD-80-as az egykori DC-9-es megnyújtott és modernizált változataként 1979 októberében hajtotta végre első felszállását, és 1980 őszén állt forgalomba, elsőként az akkori Swissairnél.
A Pratt&Whitney JT8D-200-as szériájú hajtóművekkel felszerelt típuscsaládból 1980 és 99 között közel 1200 példányt gyártottak.
Az USA légitársaságai közül az American volt a típus első megrendelője, amivel a kiöregedő három hajtóműves Boeing 727-100-as gépeit váltotta le a cég.
Az MD-80-asok 155 utas szállítására képesek, a turista osztályon kényelmes, 2-3-as üléselrendezéssel. A típusból több variáns is készült, az utolsó, erősebb hajtóművekkel, nagyobb felszállótömeggel és nagyobb hatótávval rendelkező MD-88-as változat programja 1986-ban indult.
Az American útvonalhálózatán döntően Boeing 737-800-asok és 737 MAX 8-asok helyettesítik majd a Mad Dogként is becézett típust 2019-től, de korábban szóba került, hogy szerepet játszanak az űr betöltésében az európai gyártmányok is, abból is főleg a legkisebb befogadóképességű Airbus A319-es.
Az American a Boeing 737 MAX-ok globális repülési tilalma miatt késleltette az MD-80-asok kivonását az ősz kezdetéig, de közlésük szerint szeptember 4-én akkor is nyugdíjba küldik az utolsó 26 példányt, ha a MAX-ok globális repülési tilalma még tovább húzódik.
Az American MD-inek kivonása után a Delta Air Lines marad a típus utolsó üzemeltetője az USA-ban.