Kigördült a toulouse-i végszerelő csarnokból a Skymark Airlines leendő első Airbus A380-800 típusú óriásgépe. A japán légitársaság Superjumbója egyelőre csak vezérsíkján viseli a vállalati emblémát, még egy sor teszt vár rá, és persze a hajtóművekkel való házasítás is, mielőtt átadnák Hamburgnak a festés, valamint a kabinkiépítés elvégzésére.
Szerkezetkész a Skymark Airlines első Airbus A380-800-as repülőgépe, amely most először gurult saját futóművein, hogy áthelyezzék a „30-as állomásra”, amelyen olyan általános célú ellenőrző teszteket fognak elvégezni, mint az elektromos és hidraulika rendszerek próbája, a mozgó elemek, a futómű, valamint az üzemanyag tartályok kontrollja.
Mindezeket követően pedig a végszerelés ezen szakaszában kerülnek házasításra a géppel a Skymark Airlines által választott Rolls-Royce Trent 900 hajtóművek is, amelyek feltehetően már a teljesítményjavított, az üzemanyag fogyasztás terén 0.8%-os takarékossági többletet hozó EP2 szériából kerülnek ki.
A Skymark Airlines Japán első A380-800 üzemeltetője lesz. A távol-keleti szigetország harmadik legnagyobb légitársaságaként működő vállalat összesen 6 darabot rendelt az európai repülőgépgyár és egyben a világ legnagyobb utasszállító típusából.
A tervek szerint a kétszintes óriásgépek elsősorban az Amerikai Egyesült Államokba fognak járatokat teljesíteni, Tokió-Nartia repülőteréről. A hosszú távú útvonalhálózat fejlesztésében pedig fontos szerepet kapnak az ugyancsak idén érkező vadonatúj A330-300-asok is, noha a jövőben rövidebb távú belföldi vonalakon is menetrendbe kívánják állítani a két-hajtóműves szélestörzsűt.
A low-cost elveket követő Skymark jelenleg Boeing 737-800NG típusokkal üzemel. Az eddig kiszivárgott hírek szerint az A330-asok egyosztályos elrendezésben összesen 271, míg az A380-asok kétosztályos konfigurációban összesen 394 utast vehetnek fedélzetükre gépenként.