Szándéknyilatkozatot írt alá a United Airlines és a Boom Supersonic összesen 50 Overture repülőgép vételéről, az első példányok 2029-ben állhatnak kereskedelmi forgalomba.
A gyártó tájékoztatása szerint a chicagói székhelyű légitársaság 15 példányra írt alá kötelező érvényű megrendelést, további 35-re pedig opciós jogot szerzett. A forgalomba állítás feltétele, hogy a típus megfeleljen a légitársaság biztonsági, üzemeltetési és fenntarthatósági követelményeinek.
Az Overture 100 százalékban fenntartható forrásból származó üzemanyaggal repül majd, a New York és London közti távolságot 3,5 óra alatt teljesítheti, teljesen karbonsemlegesen.
Az első Overture várhatóan 2025-ben készül el, az első felszállásra egy évvel később, 2026-ban kerülhet sor, az első járatot pedig 2029-ben teljesíthetik az új, szuperszonikus repülőgéppel.
Az alig 62,5 méter hosszú típus konfigurációtól függően 65-88 utast vehet a fedélzetére, utazómagassága 60 ezer láb lesz, utazósebessége 2,2-szer lesz gyorsabb a hang terjedési sebességénél, hatótávolsága 4250 tengeri mérföld, azaz 7870 kilométer lesz.
A megrendeléssel kapcsolatban Scott Kirby, a United vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a szuperszonikus gépek használata a jelenlegi technikai színvonalon már lehetővé teszi a fenntarthatóbb, karbonsemleges repülést, amely egyik fontos célkitűzése a vállalatnak.
Az Overture lehet a Concorde 2003 novemberi kivonása után az első közforgalmi repülésben használt típus, amely a hangsebességnél gyorsabban képes repülni.
Amint korábban megírtuk, a típust fejlesztő Boom Supersonic már elkészült az 1:3 arányban kicsinyített, XB-1 Baby Boomnak nevezett technológiademonstrátorával, amelynek tesztelése az idei évben kezdődik a tervek szerint. A típus forgalomba állításának azonban egyelőre nem csak technikai, hanem jogszabályi akadályai is vannak. Május végén pedig beszámoltunk arról, hogy a másik fejlesztőcég, az Aerion, amely előre haladott állapotban tartott a szuperszonikus utasszállítója fejlesztésével, végleg bedobta a törölközőt.