Váradi József az izraeli közlekedési miniszterrel folytatott tárgyalását követően jelezte, hogy a légitársaság elkötelezett az izraeli bázisnyitás mellett, ha a nyitott kérdéseket január végéig sikerül kezelni, az úti célok számát több mint duplájára, az ülőhelykapacitást pedig jelentősen növelné a következő években.
A Wizz Air vezérigazgatója Miri Regev izraeli közlekedési miniszterrel és a minisztérium szakértőivel tárgyalt csütörtökön a Times of Israel portál tudósítása szerint.
Váradi József a tárgyalást követően bejelentette, hogy cége teljes mértékben elkötelezett az izraeli bázis létrehozása mellett, ezzel élénkítve a piaci versenyt, növelve a rendelkezésre álló ülőhelyek számát, amely a jelenlegi nagyon magas jegyárak csökkenését eredményezné.
A légitársaság milliárd dollár nagyságrendű beruházással már 2026 tavaszán megnyitná bázisát az országban, néhány éven belül több mint megduplázná az elérhető úti célok számát, a jelenlegi 21-ről 50-re, emellett következő három évben a jelenlegi kapacitáson felül további négymillió ülőhelyet kínálva.

A közlés szerint szabályzói, technikai és üzleti oldalról még számos nyitott kérdés van, ám a minisztérium és a légitársaság is elkötelezett annak érdekében, hogy ezeket a következő két hónapban, január végéig megoldják a bázis március-áprilisi megnyitása érdekében.
A Wizz Air izraeli bázisnyitási terve kapcsán érdemes felidézni, hogy az izraeli légitársaságok a közelmúltban hevesen tiltakoztak az ultra low-cost piacra lépésével szemben.
Izrael nemzeti légitársasága, az El Al, az Arkia és az Israir azzal érvelnek, hogy a Wizz Air bázisnyitásának engedélyezése jelentős kárt okozna a helyi légitársaságoknak, és aláásná a nemzeti ellenálló képességet, különösen háborús vészhelyzetekben.



















