Elkészült a legelső, utasforgalomba álló Airbus A330neo festése: a portugál TAP színeiben, egyelőre hajtóművek nélkül gördült ki a hangárból a gép. Az A330-900-ast várhatóan nyáron kapja meg bevezető légitársaságként a cég.
Javában zajlanak a tesztrepülések az új generációs hajtóművekkel és több más módosítással korszerűbbé tett Airbus A330neo-val. Először a hosszabb változat, az A330-900 áll szolgálatba, a bevezető légitársaság a portugál TAP lesz, amely a tervek szerint nyáron veheti át az első példányát.
Az 1836-os gyártási számú első szériagép nemrég megkapta a TAP festését, az aero.de cikke alapján a gyártó által közzétett fotók tanúsága szerint egyelőre hajtóművek nélkül gurították ki a hangárból.
Azonban az már látszik, hogy a korábbi pletykákban szereplő arculatváltás nem lesz. Csupán a hivatalosan is megerősített módosítás látható a törzsön: az Air szót visszatették a Portugal elé.
Az A330neo kizárólag a Rolls-Royce Trent 7000 típusjelű hajtóművel rendelhető, amely a Boeing 787-10-eshez kifejlesztett Trent 1000-TEN közeli rokona. Amint arról beszámoltunk, a Rolls-Royce késései miatt maga az A330neo program is csúszásba került.
A gyártó ígérete szerint az új, a korábbinál takarékosabb hajtóművel – minden költséget figyelembe véve – az A330neo a Boeing 787-es méltó versenytársa lesz. A nagyobb, -900-as változat tipikus kétosztályos elrendezésben 287 utast szállíthat 12 130 kilométerre, a kisebb, -800-as pedig 257 embert 13 900 kilométerre.
A TAP az idén jelentős flottamegújításba kezd, hiszen az első A330neo mellett a megnövelt hatótávolságú A321neoLR is az idén áll szolgálatba náluk.
Ez utóbbi típusváltozatnak úgyszintén bevezető légitársasága lesz a portugál cég, ebből tizennégy példányt üzemeltetnek majd. Ami az A330-900-ast illeti, a TAP tizennégyet rendelt az Airbustól, és további négyet lízingel majd az Air Lease Corporationtől. A géppark további megújulását szolgálják majd az A320neók is.