A kanadai Harbour Air teljesítette első útvonalrepülését egy tisztán elektromos meghajtásúra átalakított hidroplánnal, a De Havilland Canada DHC-2 Beaver 24 perces utat tett meg.
A kanadai regionális légitársaság négy utas és egy pilóta szállítására alkalmas vízirepülője a Vancouver melletti Fraser folyótól a Patricia-öbölbe teljesítette első útvonalrepülését.
A 45 mérföld (72 km) lerepülése 24 percig tartott, a 750 lóerős Magnix Magni500 típusú elektromos hajtóművel felszerelt De Havilland Canada DHC-2 Beaver bőséges teljesítménytartalékkal érkezett meg.
A légitársaság tervei szerint a típus 30 perces utak megtételére lesz képes úgy, hogy a leszálláskor további 30 perc repülésre elegendő tartalék energiával rendelkezik. A demonstráció fontos lépése az elektromos meghajtású hidroplán tesztelési és tanúsítási programjának.
A légitársaság 2019 decemberében repült először az elektromos Beaverrel, miután a hagyományos Pratt & Whitney P-985 Wasp Junior motorját elektromos hajtóműre cserélte. A cég korábbi célkitűzése szerint az elektromos Beaver már az idén megszerezte volna az utasok szállításához szükséges kiegészítő típusalkalmassági bizonyítványt, ez azonban a legfrissebb információk szerint 2023-ra csúszik.