Teljessé vált a Singapore Airlines Airbus A380-800 típusú óriásgépeinek flottája miután a légitársaság a múlt héten átvette tizenkilencedik Superjumbóját. A szingapúri légitársaság ezzel a második legnagyobb A380-as üzemeltető.
A Singapore Airlines az első légitársaság, amely szolgálatba állította az Airbus A380-ast és ugyancsak az első, amelynek teljessé vált a megrendelt Superjumbo-flottája.
Meghatározó nap volt nemcsak az európai repülőgépgyár számára, hanem az egész polgári repülés történetben 2007. október 15-e, amikor ünnepélyes keretek között átadásra került az első Airbus A380-800 típusú utasszállító repülőgép a Singapore Airlines számára.
Az első menetrendszerinti A380-as járat, amely stílusosan az SQ 380-as azonosítót viselte október 25-én emelkedett magasba és Szingapúrból az ausztráliai Sydney-be tartott.
Az első légitársasági megrendelésre készült Airbus A380-ast 9V-SKA lajstrommal állította szolgálatba a Singapore Airlines. Az első gépeket 471 üléses, háromosztályos fedélzeti kivitelben rendelte a légitársaság, 2011 júniusában azonban új, még nagyobb komfortot kínáló 409 üléses konfiguráció került bevezetésre.
A megrendelt A380-as flotta a szeptember 6-án átvett, 9V-SKT lajstromot viselő géppel vált teljessé. Ez a 092-es gyári számot viselő A380-as már az új, 409 üléses fedélzeti kialakítással érkezett a vállalathoz.
A Singapore Airlines a maga 19 gépes A380-as flottájával a második legnagyobb típusüzemeltetőnek számít. Az első az Emirates, amelynek 23 gépe van szolgálatban és flottájuk még további 67 darab Superjumbót vár.
A következő Airbus A380-as üzemeltető pedig a Thai Airways lesz, amely várhatóan még szeptemberben átveszi első óriásgépét.