Megfelelő létszámú személyzettel és minőségjavító fejlesztések egész sorával biztosítja a nyári csúcsidőszak gördülékeny kezelését a Budapest Airport partnereivel együttműködve, emellett ötleteket is összegyűjtött a gördülékeny utazás érdekében.
A nyári szezonban akár napi ötvenezernél is több utas fordulhat meg a terminálokon, ezért a Liszt Ferenc reptér üzemeltetője közleményében azt tanácsolja, hogy a járat indulása előtt legalább két és fél órával érkezzenek meg a repülőtérre, a tumultus elkerülése érdekében pedig ha lehetséges, kísérő nélkül.
Felhívják a figyelmet az online előre elvégezhető utasfelvételi (check-in) és parkolóhely-foglalási lehetőségre, amellyel pénzt és időt is lehet spórolni, valamint az önkiszolgáló poggyászfeladásra, a csomagcímkék kinyomtatására ugyanis már 26 automata áll rendelkezésre a terminálokon.
A csak kézipoggyásszal és az online utasfelvétel révén már érvényes beszállókártyával rendelkező utazók a 100E busz megállójához közel eső főbejáraton belépve a terminálba közvetlenül a biztonsági ellenőrzéshez mehetnek, elkerülve az indulócsarnok esetleges zsúfoltságát – teszik hozzá. Az ellenőrzés várakozási idejét több kijelzőn és a reptér weboldalán is lehet ellenőrizni, légitársaságtól és úti céltól függetlenül a 2A és a 2B oldalon is be lehet jutni a tranzitterületre, hiszen a nem-schengeni járatok esetén az útlevélellenőrzés a biztonsági átvilágítás után történik.
A biztonsági ellenőrzés során már nem kell kivenni a táskából az elektronikai eszközöket, illetve rendelkezésre áll a gyorsítósáv (Fast Track Lane) is az erre jogosultsággal rendelkező (pl. business) utasoknak, vagy a szolgáltatást a helyszínen megvásárlóknak.
A repülőtér üzemeltetője a terminálokon 13 ivókutat helyezett ki, ahol megtölthetők a saját kulacsok, kisgyermekkel utazóknak pedig babakocsikat biztosítanak, amelyeket a biztonsági ellenőrzést követően egészen a beszállásig díjmentesen használhatnak a családok, emellett öt baba-mama szoba áll rendelkezésre, valamint három repülőtéri játszótér és az 1. mólón található mini repülőtér színesíti a kicsik időtöltését.
A Budapest Airport technológiai újításokkal, infrastruktúrával és humánerőforrással egyaránt felkészült a nyári szezonra, hogy a gördülékeny utaskezelést és a minőségi szolgáltatást biztosítani tudja. Mivel az utaskezelésében több más partnercég is részt vesz, a Budapest Airport velük közösen szolgáltatási szint megállapodásokban rögzítette az elvárt minőségi követelményeket, ezzel is biztosítva azok betartatását.