Bejelentette legújabb generációs üzleti repülőgéptípusát a Gulfstream, a G700 a kínálat felső szegmensét képviseli majd a G650-es utódjaként. Az első megrendelő, a Qatar Airways Executive már le is szerződött tíz példányra.

A G700-as Las Vegas-i bejelentése, és az életnagyságú törzsmakett leleplezése (Fotó: Gulfstream)

A General Dynamics tulajdonában álló amerikai repülőgépgyártó a Nemzeti Üzleti Repülési Szövetség éves, Las Vegasban megtartott kongresszusán és kiállításán jelentette be legújabb csúcstermékét.

Az elhangzottak szerint a G700 az eddigi legjobb teljesítményű típusuk lesz, tökéletesen összehangolva az ultra nagy hatótávolságot és kiemelkedő utazósebességet, páratlan lehetőségeket biztosítva ezzel a vásárlóknak.

Mark Burns, a Gulfstream elnöke a bejelentéssel egy időben teljes méretű makettet is bemutatott, de a közönség a kivetítőkön egy videót is láthatott, amelyen a prototípus saját erejéből gurul a gyártó savannah-i bázisán.

A fejlesztés már hosszú ideje teljes titoktartás mellett zajlott, és a G700 már majdnem készen áll az első felszállására is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A program előrehaladott státuszát jól jellemzi, hogy a szakemberek eddig 14 000 órányi tesztelésen vannak túl, a földi strukturális, illetve vibrációs és terheléses próbákat, próba hajtóműindításokat gond nélkül sikerült végrehajtani.

Videó a G700 Las Vegas-i bejelentéséről

A bemutatott videó alapján két prototípus már teljesen elkészült, a tesztprogramba összesen hat példányt terveznek bevonni: az öt műszerekkel felszerelt tesztgép mellett az utolsó gépet már forgalomba állításhoz is alkalmas, teljes értékű kabinnal szerelik fel.

Az új generációs üzleti repülőgép hajtóműve a brit Rolls-Royce egyik legújabb, kifejezetten ehhez a típushoz tervezett, emiatt eddig szintén teljes titokban tartott Pearl 700 típusa lesz.

Az erőforrás súly–teljesítmény aránya 12 százalékkal, fogyasztása 5 százalékkal kedvezőbb, mint előző generációsoké. Ennek révén sokkal könnyebb az üzemelés a magasan fekvő, rövid futópályával rendelkező vagy éppen valamilyen korlátozás alá eső repterekről.

Szélesebb kabin, eddig soha nem látott kényelem

A Gulfstream újabb üzleti típusainál már szinte megszokott, hogy egyre nagyobb belső méretekkel, valamint különleges felszereltséggel igyekeznek vonzóvá tenni a potenciális vevők számára az adott kategóriát.

A termékpaletta abszolút legnagyobbjaként bejelentett G700-nál sincs ez másképp: a típus kabinja mindhárom dimenzióban, hosszában, széltében és magasságában is a legnagyobb a kategóriájában, ami növeli az utasok komfortérzetét, és több személyes teret is biztosít számukra a hosszú utak során.

A G700-as akár 13 900 kilométert is megtehet közbenső leszállás nélkül 0.85 Mach utazósebesség mellett, míg a maximális, 0.90 Mach mellett 11 850 kilométert repülhet.

A fedélzeten legfeljebb öt, egymástól elkülönített zóna alakítható ki, ezen belül az úgynevezett master suite-ban (privát lakosztály) saját zuhanyzó is beszerelhető, és a személyzet számára is külön rész lehet.

De ha az utasok úgy akarják, akár hat fős közös étkező vagy konferenciaterem is létrehozható, közösségi térként. A komfortérzetet minden konfigurációban húsz nagy méretű, Gulfstream Panoramic fantázianévvel illetett ovális ablak növeli, amelyek sok természetes fényt engednek be, és jó kilátást biztosítanak mindenkinek.

Forrás: Gulfstream Aerospace

Mindezek mellett kevesebbet tudni a G700 műszaki felszereltségéről, a pilótafülkébe beépített fedélzeti rendszerek típusáról nem közölt információt a gyártó, de a típuscsalád előző tagjai mind Honeywell Primus Epic csomaggal vannak ellátva, így valószínűsíthetően ezen nem változtattak sokat.

Megjelent viszont egy teljesen új technológia, a Predictive Landing Performance System, amely a megközelítés folyamatos elemzésével figyelmezteti a pilótákat, így azok még időben korrigálhatnak vagy átstartolhatnak.

Emellett kiterjesztették az érintőképernyős technológia alkalmazását a pilótafülkében, már a legtöbb megjelenítő kezelhető ilyen módon.

Katarban már elköteleződtek a G700 mellett

Bár még csak most jelentették be, az új generációs gépnek máris akadt egy igen komoly megrendelője, a Gulfstream egyik legrégebbi, egyben legnagyobb kereskedelmi ügyfele. A Qatar Airways Executive luxus charterjáratokkal és repülőgép-bérbeadással foglalkozó vállalat tíz példány vásárlásáról írt alá kötelező érvényű megállapodást, kiegészítve a több G500-ra és G650ER-re szóló korábbi szerződéseit.

Az első prototípus a Savannah-i reptéren (Fotó: Gulfstream)

A katari cég egyúttal bejelentette: a G500-ashoz hasonlóan a G700-ast is ők állítják majd elsőként forgalomba, kifejezve bizalmukat a gyártó iránt.

Akbar Al-Baker, az anyavállalat Qatar Airways vezérigazgatója ennek kapcsán elmondta, hogy a Qatar Executive ügyfeleinek elvárásai extrém magasak, és az új típus nagyban hozzájárul majd az igények kielégítéséhez páratlan teljesítményével.

Your first glimpse at the G700's unparalleled interior — step inside the new industry flagship with Gulfstream's director of design innovation. #AviationElevated

Közzétette: Gulfstream Aerospace Corporation – 2019. október 22., kedd