A brazil repülőgépgyártó egy meg nem nevezett partnerével kötelező érvényű megrendelést írt alá legfeljebb tíz E-Jet áruszállítóvá alakításáról.

Az Embraer az első kötelező érvényű megrendelést kötötte meg a márciusban bejelentett átalakítási programjára egy meg nem nevezett vevővel, maximum tíz példányra.

Korábban a Nordic Aviation Capital (NAC) lízingcég adott feltételes megrendelését ugyancsak tíz példány átalakítására, a program indító ügyfeleként, ám ennek státuszáról azóta nem közölt részleteket egyikük sem.

A korábbi közlés szerint a P2F (passenger to freighter) variáns 2024-ben áll forgalomba. A gyártó nem hozta nyilvánosságra, hogy a mostani megrendelés az E190 vagy az E195 változatra vonatkozik-e, az átalakítandó gépek a meg nem nevezett vevő flottájából érkeznek.

Forrás: Embraer

A brazil gyártó tavaly novemberben, a Singapore Airshow-n lebegtette meg, majd idén márciusban jelentette be hivatalosan, hogy elindítja az E190-es és E195-ös típusok áruszállítóvá alakítási programját.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az E190F 10,7 tonna, az E195F pedig 12,3 tonna áru szállítására lesz képes. A konverziós programban a gyártó nagy méretű cargo-ajtót alakít ki a törzs szárny előtti részén, megerősíti a fedélzet padlózatát, amelyre rakodást segítő rendszert szerel, a pilótafülke és a raktér közé 9 G erőhatásnak is ellenálló falat, valamint a fedélzetre tűzoltó rendszert épít be.

Az E-Jet alapú közepes áruszállítók a turbólégcsavarosoknál (pl. ATR-ek) 50 százalékkal nagyobb kapacitást és háromszor nagyobb hatótávolságot kínálnak, a keskenytörzsű Boeing 737 és A320 típusoknál viszont 30 százalékkal alacsonyabb költséggel üzemeltethetők.

Forrás: Embraer