Összesen 78 794 darab panaszt kapott a Heathrow repülőtér üzemeltetője 2017-ben a repülőtér, valamint a le- és felszálló repülőgépek okozta zajra, ennek több mint fele tíz ember nevéhez köthető.
A zajpanaszok mintegy 62 százalékát, 48 562 panaszt mindössze tíz ember nyújtotta be.
A repülőtérnél 2017-ben összesen 2775 különböző ember panaszkodott a zajra, köztük 1566-an csak egyszer léptek kapcsolatba a reptérrel – a CityAM lapban megjelent statisztika szerint.
A tíz legaktívabb zajpanaszos egyenként legalább 1280 zajpanaszt nyújtott be az üzemeltetőhöz.
A legtöbben, 734-en Richmond upon Thames településről küldtek panaszt, de a legtöbb panasz így is Slough településről futott be.
Slough-ból a regisztrált panaszok közül több mint húszezer mindössze 36 embertől származik, Richmondból 6 906 panasz érkezett.
A zajpanaszok száma egyébként ötödével csökkent 2016-hoz képest, amikor 101 ezer esetben fordultak a repülőtér környékén élők az üzemeltetőhöz.
Amint korábban megírtuk, a Heathrow repülőtér üzemeltetője megpróbálja arra ösztönözni a légitársaságokat, hogy a legmodernebb és leghalkabb repülőgépeiket küldjék a repülőtérre tartó járataikon.
A Heathrow repülőtér üzemeltetője hét százalékkal emelte a légitársaságokra kivetett környezetterhelési díjak mértékét a annak érdekében, hogy csökkentsék a légiközlekedés negatív környezeti hatásait repülőtér körül élőkre nézve.
A környezetvédelmi tarifa megemelése része az úgynevezett Heathrow 2.0 fenntarthatósági stratégiának, melyben ambiciózus környezetvédelmi és fenntarthatósági célokat tűzött ki az üzemeltető.
A cég abban bízik, hogy a döntés arra ösztönzi a légitársaságokat, hogy a legújabb és legmodernebb repülőgépeiket alkalmazzák a Heatrowra tartó járataikon, melyek csendesebbek és kevesebb káros anyagot bocsátanak ki.