A török nemzeti légitársaság stratégiai terve szerint 2033-ra évi 170 millió utast szállítana és fapados leányvállalatával együtt több mint 800 repülőgéppel rendelkezne.
A Turkish Airlines forgalma erőteljesen fellendült a járvány lecsengése óta, a vállalat a 2019-est 39 százalékkal meghaladó bevétellel zárta a tavalyi évet, a felkínált kapacitása 7 százalékkal növekedett, és rekordmértékű, 29 százalékos adózás előtti nyereséget ért el.
A 90 éve alapított légitársaság a Flightglobal beszámolója szerint közzétette a következő tíz évre vonatkozó stratégiai tervét, e szerint 2033-ig évente átlagosan 7 százalékkal növelné a kapacitását, amely a cég megalapításának centenáriumára a mai duplájára növekedne.
A szállított utasok száma az idei várható 85 millióról 170 millióra emelkedne akkorra, a bevételek a tavalyi 18,4 milliárd dollárról évi 50 milliárd dollár fölé nőnének, 20 és 25 százalék közötti adózás előtti eredmény mellett.
Ezzel párhuzamosan a vállalat flottája is a mai duplájára nőne.
A Turkish Airlines flottája a tervek szerint az idei év végére 435-re bővül a tavaly decemberi 394-ről, 2033-ra pedig több mint 800 példányt üzemeltetne a csoport, beleértve az Anadolu Jet diszkont leányvállalat 200 gépre növekedő flottáját.
Utóbbi jelenleg 64 géppel rendelkezik, és különálló leányvállalatként működne, újrapozícionált márkával, átszervezett bevételi és költségstruktúrával.
A Turkish Airlines az áruszállítási üzletágát szintén meg kívánja duplázni a következő 10 év során, a cargo 2022-ben a cég bevételeinek több mint egyötödét adta.
Korábban a vállalat pénzügyi igazgatója kijelentette, hogy a tízéves stratégia véglegesítését követően a légitársaság nagy repülőgép-megrendelést tervez.