A csődhelyzet miatt jelentősen csökkent a foglalások száma, ezért az airberlin beszüntette alulteljesítő hosszútávú járatait. Az amerikai járatok többsége eltűnik.

A Lufthansa Flyer blog szerint a az airberlin a csőd- és fizetésképtelenség bejelentése óta még nagyobb anyagi slamasztikában találta magát, mint előtte, ugyanis az utasok bizalmatlanok lettek a légitársasággal és elfordultak tőlük. Ez pedig a foglalási számok jelentős csökkenésében mutatkozik meg.

A jelenleg a német állam által biztosított 150 millió eurós kölcsönből működő airberlin ezért úgy döntött, hogy megszüntet olyan hosszútávú járatokat, amelyek a legnagyobb buktát jelentették. Ezek között leginkább amerikai járatokat találhatunk, október 1-jétől megszűnik a Berlin-Chicago, a közelmúltban elindított Berlin-Los Angeles és Berlin San Francisco járat is, de leáll a Düsseldorf-Boston közötti járat is.

Fotó: airberlin

A sort még szeptember 17-ével egy szimbolikus járat nyitja, ekkortól nem közlekedik egykori partnerének, az Etihadnak a központja és Berlin közti összeköttetést és ráhordást biztosító járat sem.

A jelenlegi információk szerint Miamiba, Bostonba és New Yorkba közlekedő járatok még üzemelni fognak, és a Düsseldorfból a nyaraló célállomásokra (Punta Cana, Havanna, Cancún, Puerto Plata, Varadero, valmaint az Egyesült Államok nyugati partjára tartó gépek még repülni fognak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Arról azonban még találgatások sincsenek, hogy az airberlin feldarabolása és értékesítése után mi lesz ezekkel a járatokkal, illetve a reptéri slotokkal. Az egész ügyről egyelőre kevés a konkrétum, legutóbbi információk szerint a flottából a Lufthansa, az easyJet és a Condor is részesül majd. A Reuters bennfentese szerint a flottát fel fogják osztani: a legvalószínűbb menetrend szerint 80-at kap a Lufthansa, 24-et a Condor és 40-et az easyJet.