Jelentős légi teheráru forgalom-növekedést regisztrált a Budapest Airport az év első hónapjában, miközben ez az időszak hagyományosan a legkevésbé forgalmas a cargo területén. 2016 januárjához képest nem kevesebb, mint 26,8% volt a növekedés 2017 első hónapjában a magyar főváros repülőterén.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Az év elején folytatódott a cargo-boom a budapesti repülőtéren: míg tavaly januárban havi összesítésben 5 114 tonna áru érkezett és indult a ferihegyi betonról, addig idén az év első hónapjában nem kevesebb, mint 6 487 tonnára emelkedett ez a szám. Csak a légi teherárut alapul véve ez 26,8 százalékos növekedés, ha azonban hozzáadjuk a közúti teherszállítást is, akkor 37,6 sazázalékos lesz a növekedés. Ebben közrejátszott a magyar feldolgozóipar jó teljesítménye éppúgy, mint a magas hozzáadott értékű áruk exportja, mint például az elektronikai termékek, gyógyszerek vagy éppen a korszerű autóipari alkatrészek nemzetközi forgalma.

A repülőtéren eközben folytatódott két csomagküldő szolgálat új bázisának építése, az épületek összterülete meghaladja a 16 ezer négyzetmétert. Az integrátorok jelentős és növekvő forgalmat képviselnek, napi több járattal: a DHL Express jelenleg két nagy és több ún. feeder repülőgéppel bonyolítja napi forgalmát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren: egy Airbus A300-600F köti össze Budapestet a cég Lipcsében található európai központjával, egy Boeing 737-es pedig a Magyarországra irányuló árut szállítja Brüsszelből.

Emellett a Budapest Airport megkezdte a 2. Terminál közelében a kifejezetten a cargo-üzemeltetők számára tervezett Cargo City előkészítésének munkálatait is. Itt olyan teherszállító légitársaságok gépeinek kiszolgálását végzik majd a jövőben, mint a Cargolux, a Turkish Cargo, illetve a Qatar Airways Cargo, továbbá az összes utasszállító repülőgép belly cargo forgalmát is itt kezelik majd.

Jost Lammers, a Budapest Aiport vezérigazgatója azt mondta, a teherszállító légitársaságok jelentős szerepet játszanak abban, hogy a magyar gazdaság húzóágazatai, így például a gyógyszeripar vagy a távközlési és IT-cégek termékei bekapcsolódhatnak a világkereskedelem vérkeringésébe. A Budapest Airport célja az idén, hogy tovább bővítse hálózatát, a meglévő társaságok pedig tovább növelhessék cargo-kapacitásukat Budapesten.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.