Tovább csúszik a Berlin-Brandburg (BER) repülőtér átadása, a 2017 végi megnyitó várhatóan 2018-ra tolódik, ekkor szállhat le az első, kereskedelmi járatot teljesítő gép a futópályán.
BER: Újabb egymilliárdot öntenek a feneketlen kútba
A német Bild napilap írt arról, hogy most már szinte biztos, hogy 2018-ra tolódik az átadás, a csúszást villamosmérnöki problémák, illetve a szövetségi kormány, valamint Berlin és Brandenburg tartomány által összedobott 1,1 milliárd eurós hitel késedelme okozza.
Pontos dátumot egyelőre nem tűztek ki, arról az üzemeltető Flughafen Berlin Brandenburg igazgatósága márciusban dönt majd. Az egyik, neve elhallgatását kérő tag azt állította a Bildnek, hogy 2018 áprilisában, vagy májusában lesz a megnyitó.
Addigra elkészülünk – fogalmazott.
Az aero.de korábban az üzemeltető cég vezetője, Karsten Mühlenfeld és a műszaki igazgató Jörg Marks tájékoztatása alapján azt írta, januárban fejeződnek be az átalakítások, ez után állapíthatják meg, hogy az épületegyüttes megnyitható-e 2017-ben.
A legutóbbi tervek szerint az elmúlt tíz évben a schönefeldi reptértől délre felhúzott épületeken az idén márciusra elkészültek volna a szükséges átalakításokkal. Azonban kiderült, hogy további építkezések szükségesek például a tűzvédelmi rendszereknél, emellett a tervezés is elhúzódott.
A berlin-brandenburgi Willy Brandt nemzetközi repülőtér (BER) az egykori NDK területén kezdett eddigi legnagyobb beruházás. A kivitelezés 2006-ban kezdődött, és az első koncepció arról szólt, hogy 2011 novemberében indul a forgalom a három kisebb berlini nemzetközi repülőteret kiváltó új légikikötőben.
A BER terminálját – amelynek alagsorában egy komplett pályaudvar is épült – évente 27 millió utas fogadására tervezték. A jelenleg működő két berlini repülőtéren, Tegelen és Schönefelden viszont 2015-ben ennél több, közel 30 millióan fordultak meg, BER kapacitása így szinte biztosan szűkös lesz, ezért a bővítés is szóba került.