Koronavírus-járvány utasforgalomra gyakorolt rendkívüli hatásai miatt a Budapest Airport változtatásokat vezetett be a terminálüzemeltetésben. Továbbra is érvényben vannak a belépési korlátozások, minden belépő utas testhőmérsékletét ellenőrzik, az egyes futópálya karbantartása öt nappal tovább tart.

Forrás: Budapest Airport

A budapesti repülőtér március végére utasforgalmának 98%-át elvesztette, a korábbi napi 150-200 járat helyett jelenleg napi 20 üzemel, amelyből csak néhány utasszállító.

Ettől függetlenül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér folyamatosan üzemel, fogad és indít járatokat, a repülőtéri eljárások pedig a hatályos rendeletek szerint történnek.

A repülőtér üzemeltetőjének közleménye szerint március végétől a SkyCourt-ban található Heinemann Duty Free üzlet ideiglenesen zárva tart.

Ennek okán, valamint a B oldali utasbiztonsági csatornák bővítése miatt,
minden induló utas ellenőrzését a 2A Terminálon végzik, ahonnan az átvizsgálást követően egy alternatív útvonalon – a korábbiaktól eltérően nem a bolton át – jutnak a tranzitba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A B utasmóló indulási szintje, illetve az érkezési folyosó átmenetileg nem üzemel. Az útlevélellenőrző kapuk előtti csarnok és az okmánykezelés azonban változatlanul működik, továbbra is itt – és a 2B terminál érkező szintjén – zajlik az utasok egészségügyi szűrése (testhőmérséklet-mérése), regisztrálása és Magyarországra való beléptetése.

Továbbra is érvényben vannak a március 18-án bevezetett intézkedések. Az 1-es utasmóló (Pier 1) utasszállítás céljából átmenetileg nem üzemel. Minden schengeni országból érkező utast busszal szállítanak a 2B terminál érkezési szintjére, az induló utasok pedig a 2A terminál beszállítókapuit használhatják. Utasfelvételre ideiglenesen kizárólag csak a 2B terminálon van lehetőség.

Forrás: Budapest Airport

Továbbra is érvényben van a belépési korlátozás és a testhőmérséklet-ellenőrzés

Személyforgalomban Magyarország területére a 2020. április 1-jén kiadott kormányrendelet értelmében továbbra is csak magyar állampolgárok, valamint az Európai Gazdasági Térség (Európai Unió tagországai, Svájc és Norvégia) azon állampolgárai léphetnek be, akik állandó tartózkodásra jogosultak Magyarországon, és ezt a jogukat állandó tartózkodási kártyával igazolják. Ők ebben az esetben a magyar állampolgárokkal egyenlő elbírálás alá esnek. A külföldről érkező, nem magyar állampolgárok részére – a rendeletben foglalt kivételektől eltekintve – továbbra sem engedélyezett a Magyarországra való belépés.

A Repülőtéri Rendőri Igazgatóság minden járat minden utasát a határellenőrzési pontnál okmányellenőrzésnek, illetve – a Budapest Airport szerződött egészségügyi szolgáltatójának közreműködésével – kötelező egészségügyi szűrésnek (testhőmérséklet-mérésnek) veti alá.

Mivel az országba történő belépés előtt, a kormányrendeletnek megfelelően az utasok részletes kikérdezése zajlik, az útlevél-ellenőrzés a korábbinál több időt vesz igénybe.

A megszokottól eltérő működés miatt az üzemeltető minden utast arra kéri, hogy figyelje a monitorokon, információs táblákon szereplő tájékoztatásokat.

Öt nappal tovább tart az egyes futópálya karbantartása

(Forrás: Budapest Airport)

Amint arról a repülőtér üzemeltetője korábban már beszámolt, a futópályák, gurulóutak, valamint a műszaki előtér szükséges éves tervezett karbantartási munkálatait – több helyi lakos kérésével összhangban – az egészségügyi vészhelyzet ideje alatt, minimálisra csökkent forgalom mellett végzi el a repülőtér üzemeltetője.

A Budapest Airport az I-es futópálya karbantartási munkálatait március 23-án megkezdte.

De a minimális forgalomra való tekintettel az üzemeltető úgy döntött, hogy az eredetileg tervezett több szakaszos munkavégzés helyett egy ütemben hajtja végre a teljes karbantartást.

Várhatóan április 10-ig kell a pályát zárva tartani az eredetileg tervezett április 5-i nyitás helyett.

A pályazár normál üzemelés mellett a megszokotthoz képest jobban érintené a repülőtér szomszédságában élő lakosságot. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a tavalyi évhez képest a forgalom drasztikus mértékben visszaesett, ami mindössze napi 20 repülőgépet jelent, így a meghosszabbított pályazárás egészen minimális hatást gyakorol a környező települések érintett lakóközösségeinek mindennapi életére.

A kettes futópályát érintő felújítási munkálatok szervezése szintén folyamatban van, azonban a járványra való tekintettel, a repülőtér üzemeltetője nem csak saját munkatársai, de a bevont vállalkozások munkatársai iránt is felelősséggel tartozik. Mivel az egészségünk megőrzése mindennél fontosabb, így
a kettes futópályán elvégzendő munkálatok megkezdéséről az üzemeltető később dönt.