Jelentős fejlődésen ment keresztül a bioüzemanyag a 2008-as bevezetése óta. Az elmúlt közel 10 évben százezer járatot teljesítettek ilyen üzemanyaggal is töltött gépekkel.
Egészen pontosan 100 426 járatot teljesítettek azok a gépek, amelyekbe fenntartható forrásból származó üzemanyaggal is töltöttek.
Az adatok szerint ma 4 repülőtér szolgál ki üzemi szinten ilyen üzemanyagot: Oslo, Los Angeles, Stockholm és Bergen, de már jelentkezett Brisbane és Genf is, akik jövőre vezetik be a bioüzemanyag-kiszolgálást is.
A légitársaságok eddig 1,5 milliárd gallon, vagyis 5,6 milliárd liter üzemanyagra kötöttek szerződést, a legnagyobb felhasználó a hongkongi Cathay Pacific, akik 375 millió literre kötöttek szerződést, bár ezt tíz év alatt használják majd fel.
Az amerikai diszkont JetBlue 100 millió literre kötött szerződést, a Qantas (80 millió), a Lufthansa 8, a FedEx és a Suthwest 3-3 millió liter bioüzemanyag felhasználását tervezi.
Eddig nyolc légitársaság jelezte, hogy érdeklik a bioüzemanyagok, legutóbb például a Qantas jelentette be, hogy a Sydney és Los Angeles közti járatát teljesítő Boeing Dreamlinerekbe mustármag felhasználásával is készült bioüzemanyagot tankolnak.
Az egész szépséghibája csak az, hogy a fenntarthatóság jegyében a teljes üzemanyagigény mindössze 2 százalékát tudják fedezni ebből a forrásból.