Túlfutott a leszállást követően a kaliforniai Burbank repülőterén a Southwest Airlines egyik Boeing 737-ese, senki nem sérült meg.

Az amerikai Southwest Airlines diszkont légitársaság WN 278-as számú, Oaklandből Burbankbe tartó járata a célrepülőtér mindössze 1765 méter hosszú 08/26-os jelű futópályájának 08-as végére végrehajtott leszállást követően futott túl a pálya szemközti, 26-os küszöbén.

Az esemény a repülőtéren uralkodó rossz időjárási körülmények, a heves esőzés miatt csúszóssá vált, meglehetősen rövid futópályán következett be.

Az N752SW lajstromjelű Boeing 737-700-as a túlfutó repülőgépek lelassítására és megállítására a pálya végén kialakított úgynevezett EMAS zónában (engineered material arrestor system) állt meg.

Ezt a speciális részt úgy tervezték, hogy a vékony burkolat a túlfutó repülőgép alatt beszakad. A futóművek besüllyednek a felület alatt kialakított puha rétegekbe, amelyek lelassítják és megállítják a repülőgépeket, minimálisra csökkentve a károkat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A megoldás jó szolgálatot tett, a 737-es ugyanis mindössze néhány méterre a repülőtér kerítésétől állt meg, amely mögött forgalmas út található.

A fedélzeten tartózkodó 112 utas és az 5 tagú személyzet közül mindenki sértetlenül hagyhatta el a 737-es fedélzetét, a gépben kisebb anyagi kár keletkezett.