A nyereségesség javítását, az Air France és a Transavia márkák erősítését és a flottakelezés egységesítését tűzte ki elsődleges céljának Benjamin Smith, az Air France-KLM vezérigazgatója a társaság új stratégiájának bemutatásakor.
A francia-holland légitársasági csoport lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint Smith első stratégiájának bemutatásán nagy hangsúlyt fektetett a három fő márka, az Air France, a KLM és a Transavia erősítésére, ezek közül kiemelkedik az Air France és a Transavia: előbbinél a prémium utazásokra helyeznék a nagyobb hangsúlyt, a Transavia pedig a francia belföldi hálózatot bővítené például új, montpellier-i bázis létrehozásával, ezzel együtt a Hop! márkanév fokozatosan megszűnik.
A KLM-re Ben Smith a továbbiakban az amszterdami bázis erősítésében és versenyképes hálózatos légitársaságként számít.
Fontos területnek tartja Ben Smith a flottamodernizáció és flottakezelés kérdését is, elmondása szerint jelentős költségmegtakarítás érhető el a repülőgéppark fiatalításával, és a két fő cég flottájának flexibilisebb kezelésével. Összességében mintegy 300 millió euróval dobhatja meg a cég üzemi nyereségét a következő öt évben a flotta megújítása.
A flotta megújításával kapcsolatban konkrétumokat egyelőre nem mondott, a Reuters jelentése szerint meg szeretné oldani, hogy a két társaság gépparkját egységesen kezeljék, mert az egyesülés óta eltelt 15 évben ez még mindig nem történt meg, mindegyik társaság saját maga kezeli a saját gépeit.
Az Airline Ratings szaklapnak az Airbus A380-asok korai kivonásával kapcsolatban később Anne Rigail, az Air France vezetője azt mondta, az A350-es és a Dreamliner is teljesen feleslegessé tette ezt a típust, mert sokkal flexibilisebb üzemelést biztosítanak az új típusok. Emellett a Superjumbo üzemeltetése problémás volt, mert speciális eszközöket (utashidakat, gurulóutakat, stb) igényel, emellett a hajtóművek és a struktúra hibái miatt a karbantartása is nehézkes volt. Ugyanakkor az utasok még mindig nagyon szeretik, mert tágas, csendes és kényelmes.
Hozzátette: megfelelő időben vannak ahhoz, hogy új szélestörzsű gépeket vásároljanak.
A Reuters szerint Ben Smith beszélt arról is, hogy folyamatosan konszolidációs lehetőségek után nézelődnek, tehát szóba jöhet egy-egy versenytársuk felvásárlása, ha az hozzájárulhat a cégcsoport további fenntartható fejlődéshez. Sajtóértesülések szerint a cégcsoport a szakszervezeti megállapodások miatt vonta vissza ajánlatát az Aigle Azurre.
A nyereségesség javításával kapcsolatban a hírügynökség jelentése szerint Smith arról beszélt, hogy a most 5 százalék körüli nyereségességet 7-8 százalékra szeretné javítani, ehhez a költséghatékonyság, a szervezetátalakítás, valamint a nagyobb jegyeladás járulhat hozzá.