A Frontier amerikai ultra-low-cost légitársaság fedélzetén utazók már találkozhattak ezzel a jelenséggel: miután megkapják a rendelt ételt vagy italt, felajánlhatnak borravalót a kiszolgálásért.
Borravalót általában a pincérnek, a taxisofőrnek, a pultosnak szokás adni, de eddig talán eszünkbe sem jutott, hogy a fedélzeten dolgozó légiutaskísérőknek is adjunk. A Frontier ezt a lehetőséget találta meg és használja ki a járatain „intézményesített módon”.
Azaz nem csak úgy, hogy nem kérjük el az egy-két dolláros visszajárót a kifizetett összegből: mivel a vásárlások döntő része készpénzmentes fizetéssel zajlik, a légiutaskísérők által az utasnak átnyújtott tableten lehet kiválasztani, hogy 15, 20 vagy 25%-os borravalóval szeretné díjazni az utaskísérő kiszolgálását.
Lehetőség van arra is, hogy nem adunk, de ahogy meglátjuk a képernyőn az amerikai kereskedelemben nyomatékkal bíró, „Gratuities Are Appreciated!” felhívást – ez után ki mondhatna nemet?!
Eljut-e a borravaló a járat személyzetéhez? Része-e a fizetésüknek a borravaló?
A The Points Guy blog írója felkereste a légitársaságot a kérdésivel, miután az egyik járatukon utazva találkozott a jelenséggel. Leginkább arra volt kíváncsi, kihez kerül a végén a borravaló.
„A Frontier nem tart meg egyetlen fillért sem a borravalókból. A plusz bevételt az aktuális járat személyzete között osztjuk el” – válaszolta a légitársaság szóvivője.
Arról is megkérdezte a céget, hogy a borravalót a személyzet jövedelmének kiegészítésére találták ki, vagy a befolyt összeg a fizetés része. A légitársaság szerint mindkettő, hiszen sok légiutas-kísérőnek komoly plusz bevételi forrást jelent a jatt, amit az utasoktól kapnak.
Hogy a Frontier trendet teremt-e a fedélzeten kért borravalóval, hamarosan kiderül, addig is mindenki döntse el maga, hogyan díjazza az utaskísérők munkáját.
Dont forget to tip your flight attendant. US-based Frontier Airlines has started asking passengers to tip their cabin…
Közzétette: Airline Secrets Exposed – 2019. január 4., péntek