A Frontier-csoport bejelentette, hogy nem emeli tovább a Spirit Airlines megvételére tett ajánlatát, ezzel pontot tesz a Jetblue-val folytatott licitháború végére.

A Frontier még februárban tett részben készpénzes, részben részvénycserés ajánlatot a rivális Spirit low-cost felvásárlására. Áprilisban viszont a Jetblue készpénzes ajánlattal beszállt a licitbe, amelyet követően elindult a Jetblue és a Frontier ajánlatainak egyre feljebb srófolása és az egyéb szerződéses feltételek, valamint biztosítékok egyre vonzóbbá tétele a Spirit részvényesei számára.

A felvásárlásról szóló döntést eddig több körben napolták el a Spirit részvényesei, eleinte a cég igazgatótanácsa a Frontier ajánlata mellett állt ki, bár a Jetblue szerint az ő ajánlatuk jobban szolgálná a részvényesek érdekeit.

A tét hatalmas, ugyanis mindkét esetben az USA ötödik legnagyobb légitársasága jönne létre, amely versenybe szállna a „Big 4”-nak nevezett négyesfogattal, az USA piacának jelentős részét uraló American, Delta, United és Southwest cégekkel.

Forrás: Airbus

A Spiritnek címzett levelében Barry Biffle, a Frontier vezérigazgatója most azt közölte, hogy a legutóbbi az „utolsó, legjobb és végső ajánlatuk”, azaz a Wizz Airben is tulajdonos Indigo Partners vezetőjéhez, Bill Franke-hoz tartozó cég lezártnak tekinti a licitháborút – a Reuters beszámolója szerint.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A legutóbbi ajánlat szerint a Frontier az ügylet készpénzes felét részvényenként 2 dollárral 4,13 dollárra emelte, valamint 100 millió dollárral 350 millióra emelte a Spiritnek fizetendő fordított felmondási díjat, amelyet a vevő elállása esetén kellene fizetni, vagy ha az üzlet a versenyhatóságok aggályai miatt mégsem jönne létre.

A Jetblue legutóbbi készpénzes ajánlatában 3,7 milliárd dollárra emelte az ügylet összértékét. A Reutersnek nyilatkozó források szerint a Spirit tárgyalásokat folytat a Jetblue-val az üzlet véglegesítéséről, de ezt a légitársaság nem kommentálta.

Míg a Frontier és a Spirit is az ultra low-cost modellt követik, ezért csak az útvonalhálózatukat kellene összehangolni, a Jetblue ettől eltérő, úgynevezett hibrid modellben működik, így utóbbi esetben bonyolultabb lenne az üzleti modellek összefésülése.

A szavazást most péntekre tűzték ki a részvényesek, de a Frontier vezetője levelében azt  kérte, hogy július 27-re halasszák a döntést.