Érdekes fordulat történt az amerikai diszkontok piacán egy már lejátszottnak hitt felvásárlás ügyében: a Jetblue Airways jóval magasabb ajánlatot tett a Spirit Airlines megvételére, mint a Wizz Air meghatározó tulajdonosához tartozó Frontier Airlines.

A Jetblue Airways kedden részvényenként 33 USA-dolláros ajánlatot tett az ultra low-cost Spirit Airlines felvásárlására, a készpénzes ajánlat teljes értékét így 3,6 milliárd dollár körülire taksálják.

Ez jóval magasabb a Frontier Airlines február eleji, 2,9 milliárd amerikai dolláros ajánlatánál, amelyet akkor mindkét légitársaság igazgatótanácsa elfogadott.

A Spirit a New York Timesnak megerősítette, hogy a Jetblue kéretlen ajánlatot tett a légitársaságra, amely mintegy 30 százalékkal magasabb, mint a Frontier korábbi ajánlata.

Forrás: Airbus

A bejelentést követően a Spirit részvényei 22 százalékkal 26,92 dollárra drágultak. A cég igazgatóságának a szabályok szerint meg kell vizsgálnia a Jetblue kéretlen ajánlatát, valamint pénzügyi és jogi tanácsadók bevonásával javaslatot kell tennie a részvényesek felé arról, hogy melyik ajánlat szolgálja leginkább a légitársaság és a részvényesek érdekét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Frontier egyelőre nem kommentálta az értesülést, így a cég esetleges válaszlépése sem ismert.

Forrás: Jetblue

A Wizz Air meghatározó tulajdonosa, az Indigo Partners februári tervei szerint a szintén a portfóliójába tartozó Frontier Airlines, valamint a Spirit Airlines egyesülésével az USA ötödik legnagyobb légitársasága jönne létre, amely az USA légiközlekedési piacának 80 százalékát uraló négy nagy légitársaság, az American Airlines, a Delta Air Lines, a United és a Southwest mögött mintegy 10 százalékos piacrésszel bírna, megelőzve a jelenlegi ötödik és hatodik szereplőt, a Jetblue Airwayst és az Alaska Airlinest.

A Jetblue és a Spirit egyesülésével létrejövő légitársaság szintén az ötödik helyre kerülne az USA piacán.

Ugyanakkor a New York-i központú Jetblue nem az ultrafapados modellt követi, mint a Spirit vagy a Frontier, így az üzleti modellek inkább kiegészítenék egymást, mintsem teljes mértékben összefésülhetők lennének.