A Jetblue vezetője azzal vádolta meg a Spirit Airlines vezetését, hogy nem a részvényeseik érdekeit helyezik előtérbe, hanem a jó kapcsolataikat igyekeznek megőrizni azzal, hogy a Frontier ajánlatát tartják jobbnak.

Beindult a cicaharc a 2000-es évek végére konszolidálódott amerikai légiközlekedési piacon, ahol a négy nagy légitársaság (Southwest, Delta, American, United) uralja a piac 80 százalékát.

Forrás: Airbus

Mint arról korábban beszámoltunk, a két ultrafapados társaság, a Frontier és a Spirit Airlines egyesülési szándékot jelentett be, de a Jetblue beletrollkodott az ügyletbe: magasabb ajánlatot adott a Spirit részvényeiért.

Ezt aztán – ahogy arról szintén beszámoltunk – a Spirit igazgatósága visszautasította, mondván, kicsi az esélye, hogy a versenyjogi hatóságok jóváhagynák az ügyletet, és egyébként is túl nagy a különbség a két cég üzleti modellje között.

Forrás: Jetblue

Robin Hayes, a Jetblue vezetője most újabb, részvényenkénti 30, feltételektől függően 33 dolláros, tisztán készpénzes ajánlatot tett és nyílt levélben fordult a Spirit részvényeseihez, azt kérve, hogy gondolják át az ajánlatát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Reuters szerint ebben a levélben nem túl hízelgő módon azzal vádolta a Spirit menedzsmentjét, hogy nem a részvényesei érdekeit nézi, hanem a Frontier vezetéséhez fűződő kapcsolatait akarja kihasználni.

A Frontier Airlines az Indigo Partners portfóliójába tartozik, ahogy a Wizz Air is, vezetője az iparági veterán, Bill Franke, aki korábban a Spirit elnökeként is tevékenykedett. „Tegyenek fel maguknak egy egyszerű kérdést! Miért nem akar a Spirit Airlines együttműködni velünk? A válasz egyszerű: azért, mert a két cég között régóta fennálló kapcsolat van” – fogalmazott Robin Hayes.

Forrás: Airbus