A DFS új futópálya-használati rend tesztelését kezdi meg a frankfurti repülőtéren, amelynek célja a repülőtér kapacitásának növelése.

Az egyes terminál előtere (Fotó: Fraport AG)

A 2020 februárjában induló két hónapos tesztüzemben figyelembe veszik a repülőtér déli részén a jövőben megnyíló harmadik utasterminált is. Így az új rendszernek már e szerint kell bizonyítania, mind a repülésbiztonság, mind a kapacitás és pontosság területén. A jelenlegi üzemelési környezetben a felszállásokat a nyugati (18-as) és a központi (07C/25C) futópályáról hajtják végre, míg leszállásokra a két szélső (07L/25R és 07R/25L) futópálya szolgál.

Így a fel- és leszállásokra is csak 2-2 futópályát használnak a négyből, elvben azonban akár másként is működhet a rendszer.

Ennek megfelelően az új koncepció is vegyes használatú futópályákban gondolkodik, amelyet a központi és déli futópálya esetében alkalmaznának.

Ugyan a két pálya távolsága miatt csak függő megközelítés alkalmazható, azonban még így is kiszolgálhatóak a jövőbeli forgalmi igények. Az északnyugati (07L/25R) és nyugati (18) futópályák használati rendje ugyanakkor változatlan maradna.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A rendszer nem teljesen ismeretlen a repülőtér légiforgalmi irányítása számára, hiszen az északnyugati futópálya 2011-es átadása előtt is vegyes használatú volt az említett két futópálya. A tesztidőszak 2020. február 3-tól március 25-ig tart, reggel 6 és este 10 óra között alkalmazzák majd az új rendszert.

Mivel a tervezett változás nem jár új üzemelési eljárások alkalmazásával, az csak az eddigiek újfajta kombinációja, így nem szükséges hatósági jóváhagyás a bevezetéshez. Ettől függetlenül a zajbizottság számára természetesen bemutatták a végleges terveket.