Bejelentette az Emirates, hogy novemberben, a dubaji légiszalonon mutatja be az újabb 777-eseiken kialakítandó megújult kabinelrendezését. Tim Clark elnök úgy fogalmazott: az első, az üzleti és a turista rész is új kinézetet kap majd. Azt nem tudni, hogy a régebbi gépeket átalakítják-e. A légitársaság eközben azon is gondolkodik, hogy Business Light néven új tarifát vezessen be: az üzleti ülőhelyen és az ottani fedélzeti ellátáson kívül ezért nem járna más extra szolgáltatás.
Új A380-asok és 777-esek megújult fedélzettel az Emiratesnél
Nagyot esett az Emirates adózott eredménye
Az eddigi nyolc privát fülke helyett hat lesz az Emirates új első osztályú kabinjában, a flotta Boeing 777-300ER típusain, az 1-2-1 sorkiosztás helyett 1-1-1 elrendezésben – jelentette be a légitársaság.
A novemberi, dubaji légiszalonon mutatják be a nagyközönségnek, hogyan néz majd ki az érkező 777-eseken kialakított új beltér. Mint arról az AIRportal.hu is beszámolt, az Emirates a közelmúltban több kabinfejlesztést is bejelentett, többek között azt, hogy megújulnak az A380-asokon a fedélzeti bárok, illetve ezeken és a 777-300ER-eken új üzleti osztályú üléseket szerelnek be.
Tim Clark elnököt idézve a közlemény úgy fogalmaz: az utazók novembertől egy egészen megújult kabinnal találkozhatnak, az első osztály mellett az üzleti és a turista jegyet vásárlók is. További részleteket a közeljövőben ígér a cég, így azt sem tudni, a színek-formák milyenek lesznek az új beltérben.
Az elnök szerint több éves kutató-fejlesztő munka eredménye lesz a megújult kabin. Arról, hogy a flotta meglévő, még jó ideig továbbszolgáló gépein is átalakítják-e a berendezést, egyelőre nem tudni részleteket.
Az Emirates, mint a légitársaság hangsúlyozza, a világ legnagyobb 777-es üzemeltetője, a flottában százhatvankét példány repül Dubajból hat kontinensre. A cég úttörő volt az első osztályon ma már elterjedtebb privát fülkék terén, 2003-ban vezették be.
Eközben az aero.de portálnak a légitársaság egyik szóvivője arra utalt, hogy „lehetséges” egy új jegykategória bevezetése. Korábban Tim Clark már beszélt arról, hogy a mostanában terjedő prémium turista helyett inkább egyfajta „Business Light” tarifát vezetnének be, a fedélzet átalakítása, új ülőhelyek beszerelése nélkül, így áthidalva a prémium turista és az üzleti osztály közti piaci rést.
A „könnyített” üzleti tarifáért a sztenderd business class-ülőhely és fedélzeti kiszolgálás járna, azonban sem nagyobb poggyász, sem sofőrszolgálat, sem gyors sáv a reptereken, sem pedig váróterem-használat nem volna a része.