Öt év után a Lufthansa-csoport kiszervezheti a diszkont hosszútávú járatokat low-cost légitársasága, a Eurowings alól. Ezek sosem voltak nyereségesek a működésük eddigi öt éve alatt, ezért dönthetett így a holding. A lépés vélhetően érinteni fogja a Brussels Airlines szerepét és üzemelését is.

Illusztráció, Airbus A330 Eurowings színekben (Forrás: Eurowings)

Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója 2014-ben jelentette be a csoport minden diszkont járatának önálló egységbe szervezését a Eurowings alá. A 2015-ös Germanwings-katasztrófa után, főleg marketing okokból, utóbbi márka alá rendezték a diszkont üzletágat.

Az elképzelést már akkor sokan szkeptikusan fogadták a rövid- és középtávú járatok, majd a nem sokkal később elindított hosszútávú járatok egyesítése miatt, és úgy tűnik, e hangoknak lett igazuk a mostani, cégen belülről származó információk szerint.

Meg nem erősített hírek szerint 2020-tól új márkanév vagy cég alatt futnak majd a Lufthansa-csoport USA-ba és Karib-térségbe irányuló diszkont járatai – írta meg az fvw.de.

Bár az új márkanevet még nem jelentették be, a hírportál szerint biztosra vehető, hogy nem lépnek az Air France-KLM-nél látott, a “Joon” létrehozásához hasonlóan merész névválasztás felé a német vezetők, okulva a francia-holland páros hibáiból, és a rövid életűnek bizonyult márkanév történetéből.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A helyzet bonyolultságát jelenti, hogy a Eurowings számos gépét és ezen keresztül járatát nem maga a légitársaság, hanem a szintén a német holding és a török Sun Express közös vállalkozása, a Sun Express Deutschland, illetve a szintén a holding tulajdonában álló Brussels Airlines üzemelteti.

Az új tervek nem tudni, hogy érintik-e a belga légitársaság cégcsoporton belül betöltött szerepét.

Egy korábbi közlés szerint a Lufthansa nem erőlteti tovább a Brussels Airlines integrációját az Eurowings-birodalomba.

Ez a 2018-as átszervezéshez hasonló vitákat is eredményezhet, ennek ellenére a Eurowings reformjának egyes információk szerint már neki is fogott a Lufthansa.

Október óta a hosszú távú járatokkal kapcsolatos napi ügyek intézését fokozatosan Thorsten Dirks vezérigazgatótól az anyacégen belül a prémium márkákért – például a Swissért – felelős vezetőnek, Harry Hohmeisternek adták át.

Emellett a járathálózaton is meglátszik, hogy új elvek mentén szeretnének a teljesítményen javítani, mert ezekből a “nyaralóútvonalaknak” nevezett járatokból eddig soha nem sikerült profitot realizálni, helyette évente húszmillió euró volt a veszteség, a cég mérlegét az Európán belül üzemelés billentette pozitívba.

A már elkezdett átszervezés után Düsseldorfból a Lufthansa németországi központi reptereire, egyebek mellett Frankfurtba és Münchenbe csoportosítják át a Eurowings hosszútávú járatait.

Ezzel hasonló modell valósul meg, mint a Swiss és saját nyaraló légitársasága, az Edelweiss esetében.

Fotó: AIRportal.hu