Szén-dioxid kibocsátásának további 33 százalékos mérséklését célzó vállalása részeként a Wizz Air újabb lépéseket tesz a flotta üzemanyag-fogyasztásának visszafogására.
A légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, hogy az elmúlt években huszonötféle, üzemanyag-megtakarítást célzó intézkedést bevezetett, de folyamatosan keresi az új megoldásokat.
Ilyen például a várható üzemanyag-fogyasztást minél pontosabban tervező, úgynevezett zéró üzemanyagtöbblet becslési modell kidolgozása, a repüléstervezés rendszerének finomhangolása, amivel csökkenthető a többlet üzemanyag felhasználása, valamint a pontosabb teljesítményadatok használata az üzemanyag-szükséglet precízebb előrejelzése érdekében.
A Wizz Air eddig is nagy hangsúlyt fektetett a fel- és leszállás paramétereinek optimális megválasztására, amely a zajterhelés csökkentésén kívül üzemanyag-megtakarítást is eredményez; hozzájárulva a környezeti lábnyom csökkentéséhez.
Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében a légitársaság ajánlásokat adott ki pilótái számára arra vonatkozóan, hogy fel- és leszálláskor milyen fékszárny-beállításokat használjanak. A repülőgépek rendszerint több különböző beállítással képesek emelkedni és süllyedni, amelyek különböző repülési paramétereket eredményeznek.
Egyes beállítások kisebb légellenállást, ezáltal kisebb hajtóműteljesítmény-igényt eredményeznek, így bizonyítottan jelentős mértékű megtakarítást hoznak az üzemanyag-fogyasztásban.
Becslések szerint a módszer alkalmazásával 2000 tonna üzemanyag takarítható meg, és így évente közel 6000 tonna szén-dioxiddal kevesebb kerül a légkörbe.
Az Airbus legutóbbi elemzésében a Wizz Air iparági vezetőként szerepelt a leszállásnál alkalmazott beállítások terén. A repülési előírásokat és biztonsági intézkedéseket is figyelembe véve, a leszálláshoz használt konfigurációval a légitársaság nagyjából 15 kilogramm üzemanyagot takarít meg alkalmanként. Ez egy év alatt megközelítőleg 92300 Mátészalka és Szentgotthárd között közlekedő autó szén-dioxid kibocsátásának megfelelő mennyiség.
Heiko Holm, a Wizz Air operatív igazgatója szerint az európai légitársaságok közül a Wizznek a legalacsonyabb a szén-dioxid kibocsátása az utasszámra vetítve. Hozzátette: a le- és felszálláson kívül a repülés más fázisait is igyekeznek optimalizálni, továbbá a korszerű flottával és az utasok férőhelyeinek optimalizálásával garantálják, hogy a légitársaság továbbra is Európa legzöldebb légitársasága maradjon.