Megszerezte az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) típusbizonyítványát a Pratt&Whitney Canada 127N hajtóműve, amely az ATR repülőgépgyár 72-600-as sorozatával alkothat ezentúl hatékony párost. Az első üzemeltető, amely ezzel az erőforrással kapja megrendelt gépeit a kolumbiai Avianca légitársaság lesz.

A Pratt&Whitney új hajtóművével 4.5%-kal növekszik az ATR 72-600-as maximális felszálló teljesítménye, amellyel tovább javulnak a regionális típus forró-, és magashegyvidéki repterekről való üzemeltetési kondíciói is.

Az első légitársaság, amely már PW127N hajtóművekkel kapja ATR 72-600-asait egy dél-amerikai lesz, a kolumbiai Avianca személyében. Az elkövetkező hetekben sorra kerülő gépátvétet követően az Avianca máris élvezheti majd az új hajtómű előnyeit, mivel Bogotá, a bázis 2640 méteres tengerszint feletti magasságon terül el.

Az új hajtómű-verzió egyébként nemrég szerezte meg a Transport Canada (TC) típusengedélyeit és most, az illetékes európai hatóság, az EASA jóváhagyásával már az ATR is elkezdheti 72-600-as típusainak 127N-es hajtóművekkel való kibocsátásait.

Az ATR a jelenlegi legkorszerűbb és legnagyobb típusát, a 72-600-ast eddig PW127M változatokkal szerelte, amelyek egyenként 2750 lóerős maximális tolóerő teljesítményre képesek, miközben a gép maximális felszállósúlya 23 tonna.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!