Megkezdi a lakossági egyeztetéseket a párizsi Charles de Gaulle reptér üzemeltetője a növekvő forgalom kezelésére szolgáló leendő 4-es terminálról. A meglévő 2-estől északra elképzelt épületkomplexum évente 30-40 millió utas kiszolgálására lenne alkalmas.

A francia főváros legnagyobb (és Európa egyik legjelentősebb) légikikötője, a Charles de Gaulle üzemeltetője meghirdette a lakossági egyeztetéseket a tervezett 4-es terminálról – írja az ATW Online.

A leendő épületkomplexum évente 30-40 millió utast lenne képes kiszolgálni, a 2-es terminál és az északi futópályák közötti területen állna, az 1-es terminál vonalában.

Az ikonikus 1-es terminál (Fotó: ADP)

Arról nem tudni, hogy az itt lévő 3-as terminál, valamint további létesítmények megmaradnának-e, de a szállodák feltételezhetően igen, mivel a terület szélén vannak.

Mivel az egyéb reptérfejlesztéseket – új, harmadik nagy reptér, illetve Nantes közelében egy újabb kiépítése – lefújták, a francia főváros lassan, de biztosan növekvő utasforgalmának kiszolgálására az Aéroports de Paris (ADP) szerint muszáj valamit tenni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Míg Orlyn hamarosan átadják a két terminált összekötő épületet, Charles de Gaulle termináljai 2024-re kapacitásaik határára érhetnek az ADP szerint. Utóbbi négy futópályája viszont még nagy tartalékokkal rendelkezik, így újabbat nem építenének.

Tavaly több mint 72 millió utas járt Charles de Gaulle termináljain, így ha évente csupán 2-3 százalékkal folytatódik a bővülés, ez 2037-re 107-126 millióra növekedhet.

A 4-es terminál építését egyébként 2021-ben kezdenék, első ütemét 2028-ban adnák át, a teljes kiépítettségét 2037-re érné el. A 7-9 milliárd eurósra (2200-2800 milliárd forint) becsült beruházást saját forrásból valósítanák meg, és a közlekedés fejlesztése is kísérné.

Hatalmas terület áll a repülőtér rendelkezésére a fejlesztésre a T2-T3 és az északi futópályák által határolt területen.

A 2028-as megnyitót Ben Smith, az Air France új vezetőjének kérésére határozták meg, eredetileg 2024-ben már átadták volna egy részét. A légitársaság főnöke azonban meggyőzte az ADP-t, hogy akkor még nem volna elegendő színvonalú az új terminál. Arról ugyanakkor nem tudni, hogy ha már 2024-re „megtelik” Charles de Gaulle, a 2028-ig lévő négy évet miként oldaná meg az üzemeltető.

A környékbeli lakosság, hasonlóan más ilyen beruházásokhoz, ez esetben is tiltakozik, több csoport alakult már, amelyek ellenzik a 4-es terminál megépítését, a környezetszennyezés miatt az óhatatlanul megnövekvő zajtól is tartanak.