A General Electric a Pratt&Whitney PT6 hajtóműcsaládjának kíván konkurenciát állítani a cseh Walter M601-esből kifejlesztett típuscsaláddal.
A GE készen áll a 70-90 fős turbopropokra
A kerámia mátrixú kompozitokra voksol a GE
Közeleg a ráncfelvarráson átesett King Air szűzrepülése
A GE azzal a nem titkolt céllal vásárolta meg 2008-ban a Walter Aircraft Engines vállalatot, hogy a cseh gyártó M601 típusú erőforrását továbbfejlesztve a konkurens Pratt&Whitney PT6 típuscsaládjának állítson komoly vetélytársat. A H80 jelzésűre átkeresztelt, 800 lóerős gázturbina az elmúlt években egyedül alkotta a palettát, de a közelmúltban bejelentették, hogy két újabb taggal ténylegesen is típuscsaláddá bővül a kínálat.
A 750 lóerős H75 és a 850 lóerős H85 jelzésű, nagyobb felhajtás nélkül fejlesztett erőforrások egyébként áprilisban megkapták az FAA (Szövetségi Légügyi Hivatal) típusjogosítását, immáron elérhetőek a vásárlók számára. A H75-öst már ki is szemelték a Let L410-esek újrahajtóművezésére. (A korábban bemutatott H80-as szekere is jól fut, a Nextant King Air G90XT és a Thrush 510G típusok meghajtására is kiválasztották.)
Bár az eddigi egységekkel csak egy szűk szegmenst fednek le jelenleg, de jó alapot nyújthatnak a későbbi továbbfejlesztésekhez, új változatok létrehozásához. Az amerikai gyártó már be is harangozta egy 1100-1200 és egy 1800-2000 lóerős variáns kifejlesztését, azt azonban nem közölték, hogy az új gázturbinák mikorra készülnek el.
Nem csak a paletta bővítése, hanem a gyártási kapacitás növelése is tervben van. A Walter Aircraft Engines vállalat megvásárlása környékén a cég tevékenységének nagy részét a karbantartások tették ki, alig 10-12 új hajtómű került ki az üzemből évente, idén már 80-90 példány átadását tervezik, míg a távlati cél évi 1000 darab gyártása és a Pratt&Whitney egyeduralmának megdöntése.