Bár most is több A380-ast fogadni képes utashíd van a dubaji repülőtéren, mint a világ többi légikikötőjében együttvéve, újabbakat épít az üzemeltető cég, amely 2023-ra 118 milliós utasforgalmi kapacitást szeretne elérni.
Növeli a dubaji nemzetközi repülőtér üzemeltetője az A380-asokat fogadni képes utashidak számát, az aero.de cikke szerint az emírségekbeli nagyváros légikikötőjében a C-szatelit – azaz a régi Sheikh Rashid Terminal – átalakítása 2018 végére fejeződik be.
Mint ismert, a D-szatelit megépítésével és üzembe állításával a külföldi légitársaságok oda költöztek át, így a legnagyobb használó, az Emirates megkapja az A- és B-szatelitek mellé – amelyek jelenleg is kizárólag az ő gépeit szolgálják ki – ezt az épületrészt is. A cikk emlékeztet arra, hogy Dubaj rendelkezik a legtöbb A380-ast kiszolgáló utashíddal, többel, mint a világ többi reptere együttvéve.
A most kezdődő átalakítás eredményeképp a légikikötő összesen 47 olyan terminálközeli állóhellyel rendelkezik majd, amelyek F kategóriájú repülőgépeket, azaz A380-asokat képes fogadni.
Erre szükség is van, mert az Emirates jelenleg 82 ilyen gépet üzemeltet, és további hatvanról szóló megrendelése van.
A dubaji reptér 3-as termináljához közvetlenül, a föld alatt csatlakozik a B-szatelit. Ez utóbbival szomszédos a C rész, amelyet 2000-ben adtak át, az 1-es terminállal szintén a föld alatt összekötve.
Miután a közelmúltban átadták az 1-es termináltól automata „minimetróval” elérhető D-szatelitet, lehetségessé vált a C-rész teljes mértékű átadása az Emirates járatainak, amelyek részben korábban is használták már.
A repülőtér 2023-ra a DXB Plus névre keresztelt átalakítási terv részeként 118 milliós utasforgalmi kapacitásra kíván bővülni – olvasható a cikkben. Ennek a programnak a része a C-szatelit átalakítása is.