Ismét fogyasztóvédelmi eljárás indult a Wizz Air ellen, ezúttal a június 6-i, gatwicki járat késése miatt vizsgálódik a kormányhivatal. Ez a negyedik ilyen eljárás a társasággal szemben Magyarországon.

A Miniszterelnökség MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a W6 2222-es járat ügyében azonnali kivizsgálást rendelt el Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár a Fővárosi Kormányhivatalnál.

A fogyasztóvédelmi vizsgálat során a hatóság feladata feltárni, hogy a légitársaság megfelelően tájékoztatta-e az ügyfeleit, illetve hogy minden jogszabályi kötelezettségüknek eleget tettek-e. Minden esetben szigorúan fellépünk az utasok megtévesztése, illetve a velük szemben tanúsított jogszerűtlen magatartással szemben.

Fotó: AIRportal.hu

Az Index július 10-én számolt be arról, hogy a járat bár 7,5 órát késett és csak másnap reggel szállította az utasokat Budapestre, a Wizz Air nem fizet kártérítést az unió 261-es irányelve alapján, mert vis maiornak tekinti a repülőtér lezárást, amely a késést okozta.

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a hírportállal azt közölte, hogy a reptér karbantartás miatti lezárását hetekkel korábban jelezték a légitársaságok felé.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az unió irányelve szerint vis maiornak azok az esetek tekinthetőek, amelyeket semmilyen ésszerű intézkedéssel nem lehet elhárítani. Klasszikusan az időjárási ok, illetve a légitársasági sztrájk tartozik ebbe a témakörbe, de az előre tudható repülőtérzár, illetve a szűkös légtérkapacitás nem.

A hírre reagálva a Wizz Air lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, a repülőtér csak hajnali fél 1-től tervezte a reptér lezárását, a 2222-es járatuk így a zárás előtt leszállhatott volna, de a gép eleve késve érkezett Londonba a légiforgalmi irányítás szűkös kapacitásai miatt. Bár kérték a járat elsőbbségi kezelését a gatwicki földi kiszolgálótól és mihamarabbi résidőt az Eurocontroltól, de így sem tudtak volna időben Budapestre érni. Emiatt a gép Debrecenben szállt le, majd Ferihegy megnyitása után Budapestre repültek. Így a Wizz Air szerint a késéshez vezető okok a légitársaság hatáskörén kívül esnek.

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter egy június végi kormányinfón beszélt arról, hogy a magyar kötődésű légitársaság ellen egy másik ügyben is eljárást kezdeményeztek, akkor a ferihegyi repülőtér futópályájának meghibásodása miatti járatmódosításokkal kapcsolatban. A miniszter úgy fogalmazott, tűrhetetlen, ahogy a Wizz Air a saját utasaival bánik.

Hétfőn a Wizz Air kazanyi járatának bejelentésekor Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Váradi József vezérigazgató jelenlétében újságírói kérdésre válaszolva az eljárásokra utalva azt mondta, Magyarország érdeke, hogy minél több közvetlen járat induljon Magyarországról, de a szabályokat mindenkinek be kell tartania.