Újabb géprendeléssel akarja visszaszerezni a korábban a diszkontok miatt elvesztett belföldi piacát az Air India, a légitársaság keskenytörzsű gépeket akar venni az Airbustól.
A Business Standard jelentése szerint az indiai full service légitársaság a korábbi, harmincgépes rendelése mellé újabb tíz A320-as típuscsaládba tartozó repülőt venne az Airbustól, amelyeket kizárólag a belföldi járathálózaton használnak fel kapacitás-bővítésre. Ezzel az Air India két-három év alatt 30-40 géppel növelné meg a flottáját.
Ashwani Lohani, a légitársaság vezérigazgatója sajtótájékoztatón azt mondta, az Air Indiának meg van kötve a keze, mert géphiány miatt nem tud frekvenciát növelni a belföldi járatokon. Az új gépek érkezésével viszont megváltozhat a helyzet, és jövőre jelentős kapacitásbővítést terveznek.
Mint mondta, jelenleg 55 géppel 68 belföldi várost kötnek össze, miközben a legközelebbi ellenfelük 100 géppel 38 célállomásra repül.
A flotta bővítésével már nem csak az úticélok számában, de a kapacitásban is le tudják győzni a meg nem nevezett konkurenciájukat és így visszaszerezhetik korábban elveszített piaci részesedésüket Indiában.
Az Air India két fő ellenfele a belföldi piacon a diszkont IndiGo és a GoAir, a legutóbbi, júniusi mérések szerint a full service légicégnek 16 százalékos részesedése volt, a második negyedévet 37 millió dollár veszteséggel zárta. Az előző pénzügyi évben az Air India 16,5 millió dollár üzemi nyereséget könyvelt el az alacsony olajárak miatt.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség kimutatásai szerint az indiai belföldi piac a világ légiközlekedésének 1,2 százalékát teszi ki, a júliusi adatok szerint 26 százalékkal bővült az év hetedik hónapjában a szektor értékesített utaskilométerben mérve az előző év júliusához viszonyítva.