Újabb probléma merült fel a Boeing kompozit típusával, a Dreamlinerrel kapcsolatban, de ezúttal nem a lítium-ion akkumulátorok kaptak lángra, hanem a repülőgépek pilótaüléseinek cseréjét rendelheti el az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal, az FAA.
Az FAA azt követően kezdte vizsgálni a Dreamlinerek pilótaüléseit, miután egy leszállást követő fékezésnél az egyik Boeing 787-es kapitányi ülése meglazult. A vizsgálatok szerint a probléma a brit Ipeco cég által gyártott ülések hibájára vezethető vissza.
Az FAA által március 7-én közzétett javaslat szerint az összes 787-es üzemeltetőt arra köteleznék, hogy minden Dreamliner repülőgép mindkét, egyenként mintegy 15 ezer dollár értékű pilóta ülését cseréljék ki három éven belül.
A 787-es üzemeltetőknek hat hetet adott a hatóság arra, hogy javaslatokat tegyenek a tervezett szabályzással kapcsolatban, mielőtt az kötelező érvényűvé válna. A Boeing még 2014 decemberében figyelmeztette a Dremaliner-üzemeltetőket a hibás pilótaülések cseréjére.
Ha az FAA szabályzása életbe lép a Dreamlinerek pilótaüléseit 1000 repült óránként ellenőrizni kell, és 72 hónappal a szabályzás hatályba lépését követően ki kell cserélni azokat. Az Flightglobal információi szerint az ülések cseréje repülőgépenként mintegy harmincezer dolláros költséget fog jelenteni az üzemeltetőknek.