A világ legdrágábban épített és egyben legnagyobb magánrepülőinek egyik példányát kínálja eladásra a katari uralkodócsalád. Az alig használt Jumbo a királyi luxust kínáló VVIP belső térrel valóságos repülő palota.

Az A7-HBJ Budapesten (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Nem ez az első alkalom, hogy a Perzsa-öböl egyik leggazdagabb államához köthető luxus Boeing 747-es eladóvá válik: korábban a katari uralkodócsalád egyszerre három példánytól szeretett volna megválni, köztük egy régebbi, rövid törzsű, megnövelt hatótávolságú Boeing 747SP-től, és két új generációs 747-8i-től.

Utóbbiak közül az egyiket végül Recep Tayyip Erdoğan török elnöknek ajándékozták.

Most egy hasonló Boeing 747-8i, az ugyancsak magas rangú delegációk utaztatására berendezett A7-HBJ lajstromjelű Jumbo is új tulajdonost keres – írta meg a Drive.

Az alig nyolcéves, feltehetően jól karbantartott gép szárnyai alatt General Electric GEnX hajtóművek dolgoznak, belsejét pedig a svájci AMAC Aerospace építette több hónapig.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gép mindössze 300 le- és felszállást teljesített, eközben 1100 óránál kevesebbet töltött a levegőben, így gyakorlatilag újnak számít.

A lap hivatkozik a Flightglobal tavalyi cikkére, amely szerint a most értékesített gépet nem az uralkodó, hanem a mellette dolgozó, de családon kívüli, esetenként önálló delegációként is utazó „végrehajtó” tisztségviselők, VIP személyek számára tartották fenn. Közülük akár egyszerre 89 fő is utazhatott a gépen, 18 fős személyzet kíséretében.

A koronavírus-járvány közepette egy potenciális vevő számára értékes lehet a repülőgép betegszállító képessége, a fő hálószoba ugyanis igény szerint átalakítható elkülönítő egységgé, és bármilyen egészségügyi ellátás biztosítható benne néhány személynek.

Az eladás oka ismeretlen, de vélhetően összefüggésben van az országot sújtó, a környező országok által néhány éve elrendelt blokáddal, amely elvágta Katar szárazföldi közlekedési kapcsolatait, valamint gazdasági hatásai sem elhanyagolhatók.

A katari elit az eladást követően sem marad új generációs Jumbo nélkül, az aktív szolgálatban lévő A7-HHE lajstromjelű gép továbbra is rendelkezésre áll, és a letárolt, ugyanilyen típusú A7-HHF is újra forgalomba vonható.

Galéria az A7-HBJ kabinjáról