Folytatja július elején, flottamodernizációs programja keretében megkezdett, McDonnell Douglas MD-11-es utasszállító típusainak forgalomból való kivonását a KLM Royal Dutch Airlines. A hét elején egy újabb „triholer” távozott a flottából, amely a jelen tervek szerint 2015-re már egyetlen MD-11-essel sem fog rendelkezni.
Az MD-11-esek helyettesítését rövid távon a két-hajtóműves Airbus A330-asokkal és Boeing 777-esekkel fogja megoldani a KLM. A jövő azonban a legújabb generációs, kompozit anyagokból készülő Boeing 787-es Dreamlineré, valamint az Airbus A350XWB-é, amelyeknek hosszított törzsű változataiból komoly megrendelést tett tavaly szeptemberben az Air France-KLM csoport. A KLM-nél elsőként a 787-9-es fog szolgálatba állni, amelyet 2016-ra vár a légitársaság.
Július elején kezdte meg McDonnell Douglas MD-11-es típusainak forgalomból való kivonását a holland nemzeti légitársaság. Elsőként, július 2-án az 1995-ös évjáratú PH-KCH lajstromú gép távozott a menetrendszerű üzemből.
A nyár fennmaradó részében kilenc darab MD-11-essel repült a KLM. A típus kivonásáról azonban nem tett le a légitársaság és az ősz beköszöntével újabb búcsú következett.
A PH-KCI lajstromú (cn 48563/593), Mother Teresa névre keresztelt MD-11-es szeptember 17-én került forgalomból való kivonásra – számolt be róla a típussal foglalkozó md-eleven.net internetes oldal, amelynek információi szerint az utolsó járatot szeptember 15-i indulással, Atlantába teljesítette a gép. Vissza, Amszterdamba pedig szeptember 16-án érkezett.
A soron következő KLM MD-11-es, amelyet a kaliforniai Victorvillbe repülnek szétbontásra a PH-KCF lajstromú lesz. A gépek mielőtt utolsó, legszélső útjukra indulnának kisebb átalakításon esnek át a KLM műszaki bázisán, ahol az ülések egy részét, valamint a vállalati arculati elemeket eltávolítják.
Így történt ez az elsőként kivont PH-KCH „Anna Pavlova”-val is, amelyet augusztus 2-án repültek át az Egyesült Államokba. A Teréz Anya nevét viselő, legutóbb kivont MD-11-es várhatóan október 15-én távozik Amszterdamból és veszi útját Victorville felé.
A 2012/13-as téli menetrendben Dubaj, Havanna, Kilimandzsáró, Montréal, San Francisco és Teherán szerepelnek az MD-11-esekkel teljesítésre kijelölt KLM célállomások között.
A soron kövezkező gépek: PH-KCF október végén, míg ezt követően PH-KCG november végén kerül kivonásra a forgalomból. A típus szerelmeseinek fájdalmas hónapok ezek, mivel manapság már csak és kizárólag a KLM Royal Dutch Airlines üzemelteti utasszállító menetrendszerű forgalomban a legendás McDonnell Douglas gyár 1990-ben bemutatott típusát.