Ismét Tupoljev Tu-204-est állít forgalomba az orosz Red Wings, de utasok nem találkozhatnak majd a típussal menetrend szerinti járatokon, mivel a kérdéses példány VIP-berendezésű.

A cég korábban bejelentette, hogy teljes flottáját európai Airbus A320 és A321-es gépekre cseréli a gazdaságosabb üzemelés érdekében. E stratégia most úgy tűnik, kissé megváltozik.

A légitársaság egy VIP-konfigurációjú Tu-204-100V típusú géppel bővítette flottáját.

A lépésre a cégben jelentős tulajdonrésszel rendelkező, az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorciumon és a Rosztech mamutholdingon keresztül állami irányítás alatt álló Ilyushin Finance Corporation nyomásgyakorlása miatt volt szükség – írja a Russian Aviation Insider.

A lízingcég ugyanis állítólag nem nézte jó szemmel, hogy a Red Wings Oroszországban szokatlan, és egyáltalán nem elfogadott módon tisztán nyugati repülőgépekre helyezte a hangsúlyt hosszútávú tervében, és kereskedelmi okokra hivatkozva megvált a szovjet éra végén gyártott Tupoljev-keskenytörzsűektől.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság csak idén hat újabb A320 típuscsaládba tartozó gépet vár, emiatt végképp rossz ötlet lenne visszatérni a gazdaságtalanabb gépekre, így „köztes megoldásként” választották a VIP-példányt, amit korábban a Rusjet használt.

Forrás: Wikimedia Commons

Az RA-64014 lajstromjelű gépet 2017-ben nagyjavították, ekkor alakították ki fedélzetén a VIP-kabint is, amelyben az eredeti 210 utas helyett mindössze 30 főnek, és az őket kiszolgáló személyzetnek van hely kényelmes bőrfotelekben és kanapékon. Ezen felül kialakítottak a fedélzeten egy úgynevezett VVIP lakosztályt is, luxuskivitelű franciaággyal.

Emiatt kereskedelmi járatok helyett az előző üzemeltetőhöz hasonlóan a Red Wings is bérbe adhatja gazdag vállalkozóknak vagy cégeknek, esetleg szegényebb országok kormányainak alkalmi charterjáratokra a repülőgépet.

Egyébként a most átvett gépen kívül az orosz légügyi hivatal adatai szerint több Tu-204-es is a légitársaság tulajdonában vagy üzemeltetésében van, ez azonban csak a papírforma, a gépek egytől egyig letárolva állnak valamely orosz reptéren.

A kivonás pozitív hatásairól nincs pontos statisztika, de 2019-ben Oroszország tizedik legnagyobb légitársaságaként közel 3,1 millióra ugrott a Red Wings utasforgalma, ami 17,1 százalékos növekedés az előző évhez képest, és 2020-ra további 25 százalékos bővülést várnak.