A légitársaság online rendszereinek működése pénteken este helyreállt, a törölt járatok utasai visszatérítést kérhetnek, vagy átfoglalhatnak.

A Wizz Air pénteken este fél 11-kor közölte, hogy a légitársaság kollégáinak erőfeszítéseit követően
a nemzetközi informatikai partnerénél jelentkező szolgáltatói probléma megoldódott, online rendszerei újból megfelelően működnek.

A légitársaság irányelvei szerint a járattörlésben érintett utasok automatikus visszatérítést kapnak: a rendszer a járatuk indulását követő 24 órán belül a viteldíj 120 százalékát küldi meg nekik WIZZ-pontban.

Emellett a Wizz Air utasai a hivatalos weboldalon, valamint a mobilalkalmazáson keresztül átfoglalhatják járatukat vagy kérhetik a viteldíj 100 százalékának készpénzes visszatérítését is.

A Wizz Air munkatársai továbbra is azon dolgoznak, hogy minden utas eljuthasson választott úti céljára – tette hozzá a közlés, amelyben a légitársaság megköszönte az utasok türelmét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Frissítés: A légitársaság szombat este lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, hogy a pénteken tapasztalt, minden légitársaságot érintő rendszerhiba azonban továbbra is érezteti hatását az egész szektorban, így eltarthat egy ideig, amíg nyári szezonban egyébként is zsúfolt légiközlekedés normális működése helyreáll, és minden utas eljut az úti céljához. Bár az okok a légitársaságon kívül állóak, a Wizz Air mindent elkövet azért, hogy minimalizálja az utasok kellemetlenségeit.

Ennek érdekében a Wizz Air az alábbiakról tájékoztatja utasait:

  1. Weboldal és mobilalkalmazás: A légitársaság honlapja és mobilalkalmazása ismét működik, így az utasok számára minden szolgáltatás elérhető online.
  2. Foglalás és check-in: Az online foglalási és check-in szolgáltatások ismét rendelkezésre állnak, kényelmesebbé téve az utasok számára az utazással kapcsolatos tervezést.
  3. Ügyfélszolgálat: A Wizz Air ügyfélszolgálati csapata készséggel áll rendelkezésre, hogy segítsen a foglalással és az esetleges módosítással kapcsolatban az utasoknak.

Az utasok legegyszerűbben a foglaláshoz használt WIZZ-fiókjukba bejelentkezve tudják intézni az átfoglalást vagy a visszatérítést. Ha nincs olyan Wizz Air járat, amellyel ésszerű időn belül elérhetnék úti céljukat, az utasok más légitársaságoknál is foglalhatnak, ebben az esetben költségeiket a benyújtott számlamásolatok ellenében a légitársaság visszatéríti.

A Wizz Air mindent megtesz annak érdekében is, hogy szállást biztosítson a külföldön rekedt utasainak, ám a főszezon zsúfoltsága mellett ezt tovább nehezíti, hogy több tízezer turista járatát szintén törölték.

Ezért a légitársaság azt javasolja utasainak, aki teheti, gondoskodjon az új indulásig szállásról saját magának. A Wizz Air ennek költségeit természetesen megtéríti, ehhez az utasoknak a légitársaság honlapján található űrlapon kell beadniuk az igénylést.

Az érintettek az éjjel-nappal elérhető +36 1 677 7529-es telefonszámon kérhetnek további segítséget.