Végrehajtotta a vizes futópályán történő üzemeléshez szükséges földi próbákat az orosz fejlesztésű Irkut MSz-21-300 prototípusa.
A július második felében elvégzett tesztek során a repülőgép 29 alkalommal nagy sebességgel, három alkalommal normál gurulási sebességgel hajtott rá a 70 méter hosszú és 20 méter széles, a nemzetközi és helyi hatóságok előírásainak megfelelően kialakított, vízzel elárasztott futópálya-felületre.
Különböző fékszárny és hajtómű-teljesítmény beállítások, valamint sugárfék használata mellett, 10 és 150 csomó közötti sebességekkel végezték el a próbákat az uljanovszki Vosztocsnij repülőtéren.
A gyártó szerint a tesztelés sikeres volt, a repülőgép stabilan irányítható maradt a vízzel elárasztott területen is, és minden rendszer az elvárt módon működött az előidézett extrém körülmények között.
A próbák során komplex méréseket végeztek a repülőgép fedélzetén elhelyezett eszközökkel, valamint a gépre szerelt és külső kamerák felvételeit is elemezték.