2019. február 25-én, hétfőn délután végrehajtotta első felszállását az Airbus hamburgi gyáregységéből a Wizz Air első Airbus A321neo repülőgépe. Az első tesztrepülést AIB712A járatszámmal hajtotta végre a D-AYAM ideiglenes, gyári lajstromot viselő Airbus A321neo.

A Wizz Air első A321neo – pontos típusjelöléssel Airbus A321-271NX – gépe az MSN 8712 gyártási számú példány.

A Wizz Air első A321neo repülőgépének végleges, magyar lajstromjele a HA-LVA lesz. (Babonás utasok kerüljék, érdekesség, hogy a Malév annak idején kihagyta a HA-LOT lajstromjelet a 737NG sorozatnál.)

A hamburgi fotósok képein az is látható, hogy az első Wizz-neó a légitársaság sztenderd festését kapta, azaz – egyelőre – semmi nem emlékeztet arra a festésen, hogy ez a fapados cég első új generációs hajtóművekkel felszerelt repülőgépe.

Amint arról korábban beszámoltunk, a tervezett menetrend szerint az A321neo típussal elsőként a Wizz Air Budapest és London-Luton között közlekedő utasai találkozhatnak 2019. március 15-től, hetente 20 járaton.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Március végétől az OAG rendszerben látható adatok szerint több más Budapestről induló európai útvonalon is forgalomba áll az A321neo, íme a tervezett menetrend:

Budapest – Barcelona 2019. március 31-től napi 1
Budapest – Bari 2019. március 31-től heti 5
Budapest – Bologna 2019. április 2-től heti 2
Budapest – Eindhoven 2019. március 31-től napi 1
Budapest – Ibiza 2019. június 15 és szeptember 14 között heti 1
Budapest – London Luton 2019. március 15-től heti 20, majd 2019 március 31-től napi 1
Budapest – Milánó Malpensa 2019 március 31-től heti 13
Budapest – Stockholm Skavsta 2019 március 31-től napi 1

A Wizz Air Airbus A321neo repülőgépein 239 utas foglalhat majd helyet, kilenccel több, mint a légitársaság hagyományos hajtóművekkel felszerelt A321 (ceo) repülőgépein. Ezt a vészkijáratok, konyhák és mellékhelyiségek átrendezése tette lehetővé és Airbus Cabin Flex (ACF) opciónak nevezi a gyártó ezt az opciót.

Az ACF változaton alapul a kiegésztő üzemanyagtankokkal felszerelt, megnövelt felszállótömegű és hatótávolságú A321LR is, a Wizz Air – egyelőre? – azonban még nem kért ebből a változatból.

Wizz_A321neo_HA-LVA_20190225_XFW-1

Wizz_A321neo_HA-LVA_20190225_XFW-2

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!