Értesülések szerint az orosz Szuhoj Superjet utolsó külföldi üzemeltetője is meg akar szabadulni a típustól: a mexikói Interjet a lehető legtöbb gépét értékesíteni szeretné.

Forrás: Interjet

Már az orosz sajtó sem tudja tovább takargatni, hogy az utolsó külföldi üzemeltetőnél is betelt a pohár a Szuhoj SSJ-100 Superjeteket illetően: a mexikói Interjet nem megerősített értesülések szerint a teljes flottáját piacra dobta.

A huszonkét gép állapota meglehetősen rossz, az eredetileg átvett és üzemeltetett huszonkét példányból mára mindössze hat darab maradt kereskedelmi üzemeltetésre alkalmas állapotban.

A gépek nagyobb részét karbantartási problémák miatt kellett földre parancsolni és letárolni, de az elmúlt időszakban már annyira nem volt a típushoz alkatrész, hogy egy részüket kénytelenek voltak kannibalizálni – számolt be az Aerotime.

A leállított Superjetekből számos alkatrészt kiszereltek, amelyek aztán a még repülő példányokba kerültek, hogy legalább azokat tudják még használni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Vedomosti cikke szerint így egy és nyolc közöttire tehető a mindenre alkalmatlan, ócskavas állapotban lévő, vagy csak hatalmas anyagi ráfordítással újra repülőképessé tehető példányok száma.

Mint arról beszámoltunk, az Interjet már korábban szerette volna visszaadni a gépeket, amiért ellentételezést is elvárna.

De a Szuhoj polgári divíziója (SCAC) egyszerűen nem hajlandó teljesíteni a követeléseket, az orosz gyártó foggal-körömmel ragaszkodik a további üzemeltetéshez.

A mexikói légitársaságnak így nem maradt más választása, mint a harmadik félnek való értékesítés, már ha van a piacon bárki is, akinek venne a típusból.

Mint azt korábban az AIRportal is megírta, az Interjet nem az egyedüli légitársaság, amelynél rövid karriert futott be a Superjet: az ír Cityjet egyedüli európai üzemeltetőként már korábban visszaadta a gépeket a gyártónak.

Bár Oroszországban a hazai gyártású gépek valamivel jobb piaci helyzetben vannak, az Aeroflot óriásmegrendelésein kívül nem nagyon érkezik jelzés vásárlási szándékról más, magánkézben lévő cégektől.

Sőt az öt példányt üzemeltető Yakutiánál annyira rosszul sült el az SSJ-100-asok karrierje, hogy a cég hétmilliárd rubelt is hajlandó fizetni a bérbeadónak pluszban, hogy amerikai Boeing 737-eseket kaphasson helyettük.