Még a nyári csúcsszezon előtt ismét forgalomba állhat a United Airlines 52 darab Boeing 777-200 típusú, Pratt&Whitney-hajtóművekkel felszerelt repülőgépe, amelyeket egy 2021. februári súlyos incidens miatt parancsolt földre a hatóság.
A United azt követően volt kénytelen leállítani PW4000-es hajtóművel felszerelt Boeing 777-200-as gépeit, hogy 2021 februárjában egy denveri felszállást követően, az emelkedés kezdeti szakaszában az egyik példány jobb oldali hajtóműve az anyagfáradás miatti ventilátorlapát-törés következtében súlyosan meghibásodott és kigyulladt.
A hajtóműből nagy energiával szétrepülő alkatrészek miatt levált a teljes szívócsatorna és szinte az egész burkolat, a roncsok egy külvárosi részre zuhantak, valamint a repülőgépben is okoztak szerkezeti sérüléseket.
A repülőgépnek szerencsére sikerült biztonságosan visszatérnie a légikikötőbe, a fedélzeten tartózkodó 231 utas és 10 fős személyzet közül senki nem sérült meg.
Még 2018-ban a United Airlines egy másik Boeing 777-200-asával is hasonló esemény történt, a hajtómű ventilátorfokozatának lapáttörése okozta a hajtómű szívócsatornájának és burkolatának leszakadását, valamint a lapátsorról leváló roncsdarabok a gép törzsét is átszakították.
Az FAA a 2021. februári eset után néhány nappal földre parancsolta az összes érintett hajtóművel felszerelt Boeing 777-est, a repülési tilalmat pedig csak mostanában oldotta fel. Mint arról a múlt hónapban beszámoltunk, az érintett példányok tárolás utáni forgalomba állításánál azonban egy másik súlyos probléma is felmerült, ezért a hivatal újabb légialkalmassági direktívát adott ki a PW4000 hajtóműcsaládra, ezúttal a levegő-olaj hőcserélő átvizsgálásával kapcsolatban.
A főként a belföldi forgalomban használt, sűrű székezésű 777-esek a légitársaság kapacitásának mintegy 10 százalékát adják, hiányuk az idei nyári utazási szezonban hatalmas problémát jelentett volna a United és utasai számára is.