Alapos közleményben sorolja az érveket a Qatar Airways résztulajdonában álló Air Italy, hogy szerinte miért megalapozatlanok a Delta, a United és az American vádjai. Utóbbiak az olasz cég működését és transzatlanti megjelenését támadják.

Adatokkal vágott vissza a Qatar-résztulajdonban álló olasz cég (Fotó: Air Italy)

Miután a napokban a nagy USA-beli légicégek folyamatos panaszkodására Mike Pompeo, az Egyesült Államok külügyminisztere kilátásba helyezte, hogy alaposan megvizsgálják az Air Italy működését, az olasz légitársaság válaszközleményben utasította visza a vádakat.

A cég az Airways Magazine szerint felidézi, hogy több mint öt évtizedes a vállalat, korábban Meridiana néven volt ismert, így változatlan olaszországi bejegyzésű és bázisú társaság.

Az Air Italy azt írja: tizenhárom repülőgépet üzemeltet, Milánóból öt szélestörzsűjével négy USA-beli célállomásra közlekedik, ám eközben a három nagy amerikai légicég összesítve 2500 géppel rendelkezik, és szövetségi partnereikkel együtt a transzatlanti piac 90 százalékát uralják.

Ezért az olasz vállalat komolytalannak tartja, hogy a Delta, a United és az American tőlük félti a piaci részesedését. (Az anna.aero tavalyi elemzése szerint a három USA-beli nagy cég a transzatlanti forgalom top 5 helyezettje között van, csak a British és az Air France fért fel ide melléjük, a top 20-ban pedig a három nagy légiszövetség 14 helyet birtokolt.)

Mint az Air Italy hangsúlyozza, ha a három USA-óriás komolyan gondolja, hogy az olasz cég kicsiny részesedése komolyan fenyegeti az “ő piacukat”, akkor panaszukat legyenek szívesek az olasz hatóságoknak és az Európai Bizottság illetékeseinek benyújtani.

Arra is kitérnek, hogy a Qatar Airways valóban 49 százalékot birtokol (a többségi 51 százalék az Alisarda nevű vállalaté) a cégben, de az Európai Unió illetékesei és az olasz légügyi hivatal egyaránt megfelelőnek találta a működését. A légitársaság büszke arra, hogy részt vehet az országa és az USA közti forgalomban, minőségi szolgáltatásaival.