Vízre hajtott végre kényszerleszállást a Transair légitársaság Boeing 737-200-as áruszállító repülőgépe Honolulu közelében.

A Transair áruszállító légitársaság számára, a Rhoades Aviation által üzemeltetett N810TA lajstromjelű Boeing 737-200-as személyzete a Honolulu repülőteréről végrehajtott felszállást követő emelkedés közben hajtóműhibát jelentett.

A repülőgép személyzete 2000 láb magasságban megszakította az emelkedést, és megpróbáltak visszatérni a repülőtérre, azonban a kijelölt 08R futópályát nem sikerült elérniük.

A 737-es pilótái az óceán felszínére hajtottak végre kényszerleszállást a reptértől mintegy két tengeri mérföldre.

Az áruszállító járatot teljesítő gép fedélzeten csak a két pilóta tartózkodott, a híradások szerint a parti őrségnek sikerült kimentenie őket, súlyos – életveszélyes állapotban szállították őket kórházba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A később közzétett rádióforgalmazás szerint a pilóták egy perccel a 08R futópályáról végrehajtott felszállást követően jelentették az egyik hajtómű meghibásodását a légiforgalmi irányítás felé. Az irányító azonnal felajánlotta, hogy a járat visszatérhet vizuális megközelítéssel a repülőtér 04R futópályájára. A pilóta ekkor jelezte, hogy még végrehajtják az ellenőrzőlistákat, és megfelel számukra, ha 2000 láb magasságon a reptér 15 tengeri mérföldes körzetében maradnak, eközben dél-nyugati irányon távolodtak a repülőtértől.

A felszállást követően mintegy hét perccel a személyzet azonnali visszatérést kért a repülőtérre, majd újra megerősítette, hogy az egyes számú (bal oldali) Pratt &Whitney JT8D típusú hajtóművet leállították.

Két perccel később a pilóta kérte a repülőtéri tűzoltók riasztását és jelezte, hogy a 737-200-as még működő, kettes számú hajtóműve túlmelegedett, annak a teljesítményét is el fogják veszíteni.

Mintegy tíz perccel a felszállást követően a személyzet jelentette, hogy nem tudja tartani a repülési magasságot és kérte az irányítót, hogy riasszák a parti őrséget. Az irányító ekkor felajánlotta, hogy a közeli Kalaeloa regionális polgári és katonai használatú repülőtéren is leszállhatnak, de erre már nem érkezett válasz a pilótáktól.

A balesetben érintett gép 1975-ben hajtotta végre első repülését, 2014-ben került a Hawaii-on működő légitársasághoz.

A járat útvonala és repülési adatai a flightradar24.com radarképén.