Vizsgálatot indított az Európai Bizottság, hogy kiderüljön, uniós szabályokba ütközik-e a Malév Ground Handlingnek nyújtott összesen mintegy 21 millió eurós, közel 7 milliárd forint magyar állami forrás.

Az MGH támogatásával kapcsolatban a Reuters hírügynökség cikke szerint állami hitelek, tőkeemelés és az adósság részesedéssé konvertálása is a terítéken van, ezeket mind vizsgálni fogja az uniós testület.

Az előzetes állásfoglalás szerint az állami segítségnyújtás a versenyszabályok megsértésének minősül.

Amennyiben az unió úgy dönt, hogy az MGH tiltott állami támogatásban részesült, és ezzel versenyelőnyhöz jutott, akkor ugyanarra a sorsra juthat, mint egykori anyavállalata, a magyar nemzeti légitársaság: a pénz visszafizetésére, illetve a további támogatás beszüntetésére kötelezheti a bizottság.

A Malév egykori leányvállalatát a versenytársa, a Budport panaszolta be az unió intézményeinél.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az MGH az anyavállalata 2012-es leállása után rendkívül nehéz anyagi helyzetbe került, a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. többször is tőkét emelt a cégben. Az MGH egyike a legnagyobb piaci szereplőknek a budapesti repülőtéren, ők szolgálják ki egyebek mellett a Wizz Air, a Finnair, a Shanghai Airlines és az Air France–KLM járatait is.