Oroszország afrikai országokkal ápolt kapcsolatának szorosabbra fűzése részeként több potenciális vásárlónak is bemutatták a Superjetet a fekete kontinensen.
Az orosz polgári repülőgépipar szereplői nemrégiben üzleti körutat szerveztek Afrikába, hogy fejlesszék az afrikai orosz kapcsolatokat, ennek keretében a Szuhoj polgári gépekkel foglalkozó leányvállalata, a SCAC több lehetséges vásárlónak is bemutatta a Superjet SSJ-100-as típust.
A körutat az Orosz Exportokért Felelős Központ (REC) és a kontinens egyik legnagyobb finanszírozási bankja, a kairói központú Afreximbank szervezte.
A gyártó azonban nem a hagyományos, száz utas befogadására alkalmas konfigurációban mutatta be a típust, hanem egy speciális, corporate-jet-ként berendezett példányt vitt Afrikába.
Ezt a változatot több lehetséges kenyai, ugandai és nigériai vevőnek is bemutatták, eddig nem tudni mekkora sikerrel – írja a Russian Aviation.
A Superjet a gyártó által kínált üzleti konfigurációban tizenkilenc utast vehet fedélzetére, akik mindannyian kényelmes, ággyá alakítható bőr fotelekben foglalhatnak helyet, és élvezhetik a fedélzeti szórakoztató rendszer nyújtotta lehetőségeket, vagy saját számítógépükről műholdas internetkapcsolaton keresztül intézhetik üzleti ügyeiket.
Úgy tűnik, a Szuhoj marketingstratégiája változóban van, a légitársaságokkal folytatott több sikertelen tárgyalás után a gyártó új potenciális vevőkört talált, azonban kérdéses, hogy a hasonló méretű, de jóval nagyobb hatótávval bíró kifejezetten üzleti célokra gyártott nyugati gyártású gépekkel mennyire tud versenyezni az Superjet.
A magas fogyasztása miatt sokak által gazdaságtalannak tartott típus rendelésállománya igen csekély nyugati versenytársaihoz képest. Csak a februárban a Singapore Airshow-n bejelentett, még csak tervezőasztalon levő, 75 utas szállítására alkalmas SSJ-100-75 száz példányára tart majd igény egy meg nem nevezett vevő. Az üzlet tető alá hozatalához azonban a gyártónak több millió dollárt kell a fejlesztésbe invesztálnia.