A bevezető légitársaság, az All Nippon Airways közlése szerint a Mitsubishi arról értesítette, hogy „technikai módosítások valószínűsége” miatt lehetséges az újabb késés az MRJ-90 regionális repülőgép programjában.
Tovább csúszik a Mitsubishi MRJ-projektje
Az első japán fejlesztésű sugárhajtású utasszállító repülőgép, a Mitsubishi MRJ-90 programjában újabb késés lehetséges. A Bloomberg hírügynökségnek az indító légitársaság, az All Nippon Airways képviselője azt mondta: a gyártó arról tájékoztatta őket, hogy „technikai módosítások valószínűsége” miatt nem biztos az első repülőgép 2018 közepi átadása.
Közlése szerint a Mitsubishi nem határozott meg új időpontot, így a légitársaság egyelőre nem válaszolt, csak akkor teszik, ha a program késése biztossá válik.
A japán regionális utasszállítót a brazil Embraer és a kanadai Bombardier gyártmányainak versenytársául szánja a nagyvállalat.
A program sorozatos csúszásokat szenvedett, már a szűzrepülést is többször elhalasztották az elmúlt években, illetve technikai átalakítások miatt fel is függesztették a már zajló teszteket.
Legutóbb pedig az amerikai próbarepüléseknél merültek fel problémák.
Az eredeti ütemterv szerint 2014-ben kapta volna meg az első üzemeltető, az All Nippon az első példányt, a késések miatt azonban ezt 2017 második negyedévére halasztották. Tavaly decemberben pedig a különféle gondok miatt azt jelentette be a gyártó, hogy 2018 közepén állhat szolgálatba a típus. Az MRJ-90-esre 427 darabos megrendelése van a Mitsubishinek – opciókkal és vételi jogokkal együtt –, japán légitársaságok mellett európai és egyesült államokbeli is van a vásárlók között.