Június 1-jén lezártaa kanadai fejlesztésű CRJ sugárhajtású regionális repülőgépcsalád programjának átvételét a Mitsubishi, és létrejött az MHI RJ Aviation Group (MHIRJ) nevű cégcsoport.

Amint korábban beszámoltunk róla, a kanadai Bombardier teljesen kiszáll a kereskedelmi repülőgépek piacáról, a CRJ sugárhajtású regionális repülőgépcsalád programját a japán Mitsubishi Heavy Industries vette át.

A felek az üzletet a szükséges hatósági jóváhagyások megszerzését követően, június 1-jén véglegesítették, ezzel montreali székhellyel létrejött az MHI RJ Aviation Group (MHIRJ).

A japánok már korábban közölték, hogy a meglévő megrendeléseket még teljesítik, de ezt követően teljesen leáll a típus gyártósora.

Forrás: Bombardier

Az akvizíció részeként a japán gyártó viszi tovább a karbantartási, mérnöki, légialkalmassági támogató tevékenységeket. A korábban legyártott példányok felújítását, eszközkezelését, marketing és kereskedelmi tevékenységét is az MHIRJ végzi, valamint az összes típusbizonyítvány és hozzá kapcsolódó szellemi tulajdon is a cégre száll át.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A CRJ család alkatrészellátásáért felelős chicagói és frankfurti depókat, valamint a mirabeli, torontói, bridgeporti és tucsoni karbantartó- és támogatóközpontokat is az Mitsubishi üzemelteti tovább.

Az egykori kanadai gyártó jól felépített, globális ügyfél-támogatási, alkatrész-ellátási, karbantartási infrastruktúráját és tudását a japán cég annak érdekében szerezte meg, hogy ezzel biztosítson világszinten jól működő és elismert hátteret az új fejlesztésű Space Jet programjához.

Nemrég beszámoltunk arról, hogy a Space Jet fejlesztése továbbra sem problémamentes, a Mitsubishi a veszteségek miatt a program költségvetésének megfelezéséről döntött, a 70 férőhelyes, M100 változat fejlesztését pedig fel is függesztette.

Grafika: Mitsubishi